Allereerst ik heb geen ppk, maar was gisteren bij een ongeval beknelling, straat was afgesloten, ik a netjes achter het lint staan, word ik nog verder weg gestuurd, omdat ze nog bezig waren met het slachtoffer, daar heb ik wel begrip voor, maar toen de ambulance al lang en breed weg was, mocht ik nog niet dichterbij komen van de politie, waarom weet ik ook niet. :|
En jan-en-alleman met een GSM mocht zeker blijven staan? Dan kan je beter een verstandige
perfotograaf laten staan. Mocht het fout gaan dan kan altijd nog de fotograaf/redactie er op
aangesproken worden. Met de GSM-fotografen lukt dat niet en voor dat je het weet zwerven
de foto's over Internet.
Overigens is het onderdeel van de persvrijheid dat de pers niet vooraf beknot mag worden.
Wel kan er achteraf toetsing gedaan worden over de vraag of de pers juist gehandeld heeft.
Buiten het lint fotograferen verbieden lijkt mij onterecht beknotten. Binnen het lint ligt
het anders want daar gaat het om veiligheid, werkbaarheid (niet in de weg lopen) maar
ook het niet vernielen van sporen.
M.b.t. dat laatste nog een anekdote: Bij een ongeval in Velserbroek reed de ambulance weg
terwijl er een buitenspiegel van een auto onder lag. Pas na een sleepspoor van 100 meter
had de chauffeur dat in de gaten. Tja, daar ga je dan met je ongevalsanalyse
Offtopic: kunnen die knijne niet vervangen worden door normale smileys???