Ik zag eerst het ene topic voorbij komen en later het andere. Wellicht had het idd in één topic gekund.
Ik kan het alleen in het andere topic niet weghalen. (Wellicht dat een mod dat even kan organiseren?)
Dat ik hier over de PPK bezitters begon kwam doordat een deel van die bezitters denken "meer" te zijn dan de mensen zonder die kaart, en het hier in dit specifieke topic over de PPK gaat.
Er zijn zoveel regels waaraan voldaan moet worden voor je in aanmerking komt voor een PPK dat ik me verbaasde dat juist iemand met een dergelijke kaart, zijn fatsoensnormen laat varen. Niet alleen in het door mij aangehaalde voorbeeld maar ook landelijk. Zou een gedragscode niet beter zijn dan de regel dat je je hoofdinkomen uit de fotografie moet hebben om in aanmerking te komen voor een PPK?
Nu komt het voor dat mensen die hun inkomen deels uit de fotografie halen niet in aanmerking komen. Dit omdat het inkomensdeel niet groot genoeg is. Zelf zou ik er voor kiezen voor een gedragscode. Hou je je daar niet aan, dan PPK inleveren. Je bent een beroepsgroep, en met dit soort doldwaze akties zet je die niet in een goed daglicht.
Voor de hobbyfotografen zou ik overigens ook een dergelijke gedragscode wenselijk vinden. Evt regionaal geregeld. Daarin zou ik dan ook zeker een minimum leeftijd opnemen.
Waarom zouden hulpverleners niet met de pers willen praten maar wel met hobbyfotografen? Ervaringen uit het verleden, of gewoon afkeer tegen de reguliere pers?
Misschien is mijn opmerking over het blijven liggen een vooringenomen opmerking, maar de ervaring hier in de regio leert dat je 's nachts de beroeps bijna nooit tegen komt bij een incident, alleen wanneer er een persalarm is afgegeven. Dat kan wellicht aan de beroeps hier in de regio liggen.
Het is voor mij in ieder geval niet zo dat ik de beroeps in de weg wil zitten. Als ik zie dat zo iemand aanwezig is, zal ik mijn foto's al niet aanbieden aan de media waar hij (ja is hier altijd een hij) voor werkt. Dat fatsoen heb ik dan ook wel weer. Dan snap ik best dat hij daar voor zijn brood staat en ik voor mijn hobby.