En hoe wil je dat doen? Slechts de eerste 5 toelaten? Dan wordt het racen naar een incident met alle gevolgen van dien. Wel zie ik vaak 3-4 mensen van dezelfde website. Daar zou je misschien wel wat aan kunnen doen.
Ik zie het ook niet gebeuren dat wij fotografen dan in de gaten gehouden worden of we ons wel aan de gedragcode houden..
Dat zou inderdaad onderwerp van de discussie kunnen zijn.
Hier in regio hebben we die regel al, lopen er een tweetal mensen van onze website rond, dan zullen de mensen die naderhand alsnog komen achter de lintjes blijven. We hebben verbindingsmiddelen, dus iedereen weet dan ook dat er al mensen aanwezig zijn en dat de aanwezigheid van meer mensen niet noodzakelijk is voor de website. Het racen is dan niet meer nodig.
Het wil soms gebeuren dat er hier 3/4 van dezelfde site staan (dan moet het overigens wel een serieus iets zijn), maar die ook weer elk apart fotograferen/filmen voor andere media.. Samen maar ook weer allemaal apart..
Die opmerking bedoel ik absoluut niet negatief. Ik vroeg me af of dat te maken heeft met een negatieve ervaring die de hulpdiensten hebben gehad in het verleden met de pers in het algemeen, of dat er een algemeen verbod is om met de pers te spreken.
Het is in principe gewoon gevaarlijk om met de pers te praten.. Zie de teksten maar voor je ''Volgens de brandweer..'' ''De brandweer zei..''. Kan voor het desbetreffende korps gewoon slecht uitpakken..
Als je het werk serieus neem is het niet zo eenvoudig. Ik probeer de siotuaite te doorzien en een bij het incident passende foto te maken. Ook draag ook zorg voor een stuk informatie. Zo erg dat ik soms niet aan beelden toekom omdat ik constant redacties aan de telefoon heb ;-)
Ontzettend irritant
Of het er veel zijn weet ik niet, maar er zijn er een aantal. Overigens zijn er genoeg hobbyfotografen die wel aan portret- en/of trouwreportages doen. Ook daar gaat men makkelijk onder de prijs van de beroeps zitten.
Ik denk dat er genoeg fotografen zijn die naast ''112'' ook nog ander nieuws vastleggen wat gewoon een opdracht is vanuit de media of via een persuitnodiging gaat..
Mee eens.
Hebben de hulpdiensten bij een incident niet al genoeg werk te gaan doen? Moeten ze ook nog fotograafjes gaan controleren op leeftijd en waarvoor ze foto's maken.. Zoals algemeen bekend is zowat iedereen wel een telefoon die foto's kan maken of op zijn minst een Intertoys camera..