Wat is nu volgens jou nu precies het probleem dat prof fotografen meer mogen dan amateur fotografen? Als een prof zijn boekje te buiten gaat krijgt hij/zij geen PPK of raakt hem kwijt.
Daar heb ik ook totaal geen problmen mee. Waar ik wel problemen mee heb is met die fotografen die WEL een PPK hebben, maar NIET het fatsoen en respect voor privacy hebben.
Zoals al eerder in dit topic gesteld, ik respecteer de beroepsfotograaf (wanneer die aanwezig is) door geen foto's aan te bieden aan de media waar hij voor "knipt" zo beroof ik hem niet van zijn brood.
Bij de meeste incidenten hier is geen beroepsfotograaf aanwezig, dus beroof ik ook daar niemand van het brood.
Dus het probleem is niet zo zeer de "privileges" die een PPK mee zou brengen, maar meer de manier waarop er (soms) mee wordt omgegaan, als ware het een vrijbrief om van alles te doen wat vele regels op het gebied van privacy en fatsoen overschreiden. Denk hierbij aan het fotograferen door de ruit van een ambulance wanneer het slachtoffer er in ligt, dwars door een ongevalslokatie lopen waar VOA nog bezig is met het vastleggen van sporen. Zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden.
Als er dan al een bepaalde status aan een PPK wordt toegekend, zorg dan ook dat de selecte groep zich aan een aantal basisregels houdt