LL3 in Netwerk

Auteur Topic: LL3 in Netwerk  (gelezen 11058 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Gepost op: 5 april 2007, 20:44:42
Helaas was ik te laat maar er komt een herkansing. Zojuist was op Ned2 het programma Netwerk waarin het ging over de nachtvluchten van de LL3. Wordt vannacht vanaf 00.45 tigmalen herhaalt.




SwimmY

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2007, 21:16:26
Ik heb het gezien, je zag een ongeval met beknelling, waarbij die arts ging helpen, en je zag hoe hij die man ( die bekneld zat) 'zijn leven redde' , maar zonder die arts had hij het waarschijnlijk ook niet gehaald hoor. Je zag ook een interview met die arts en met de vrouw van het slachtoffer.  ;)  En wat je nog meer zag... dat was de rit naar het ziekenhuis, en een melding die werd gecanccled ( of hoe je dat ook schrijft  :P).  En je zag nog wel meer, maar dat ben is een beetje lang uit te leggen.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2007, 21:18:09
Dan lig ik waarschijnlijk al te slapen. Ik denk dat ik m'n DVD recorder maar weer eens uit het stof haal (al een tijd niet meer gebruikt)... ;D


Inkie

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 april 2007, 21:35:09
Dat is balen dat ik dat gemist heb...
Video of DVD recorder heb ik niet. En wakker blijven is waarschijnlijk ook geen optie met een kleine spruit van 6,5 maand die 's ochtends heel vroeg wakker.

Als iemand straks een exemplaar van de uitzending heeft op DVD heb ik wel intresse voor een kopie ;D


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 5 april 2007, 21:38:20
Je kan de uitzending van vandaag morgen terug kijken op http://www.uitzendinggemist.nl  ;)


harold

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 5 april 2007, 21:44:25
De boodschap van de arts lijkt me duidelijk: als je een zwaar ongeval krijgt, heb je mazzel als er een traumaheli ter plaatse komt, want de ambulance heeft niet de middelen om je te redden. En een arts kan tenminste de verantwoordelijkheid dragen om door te rijden naar een traumacentrum.

Kan iemand me in het kort uitleggen (jaja, het zal vast wel ooit besproken zijn in topic zus of zo) waarom ambulanceverpleegkundigen in Nederland niet de bevoegdheid krijgen om crash-intubaties te doen?
Wat zijn de argumenten van de anesthesiologen en wat zijn de tegenargumenten van de ambulanceverpleegkundigen?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2007, 22:06:53
Hiervoor zijn ze niet opgeleid. Ik denk dat je ambulancepersoneel daartoe niet kan opleiden, mogelijk omdat het wat 'te moeilijk' is. Intuberen hangt samen met het onder narcose brengen, en daarvoor is de anesthesist opgeleid en niet de ambulanceverpleegkundige.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


harold

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 april 2007, 22:21:21
Ja dat snap ik, dat ze er niet voor opgeleid zijn. Maar waarom worden ze er niet voor opgeleid? Er moeten goede argumenten zijn die dat tegen houdt...


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #8 Gepost op: 5 april 2007, 22:26:20
Ja dat snap ik, dat ze er niet voor opgeleid zijn. Maar waarom worden ze er niet voor opgeleid? Er moeten goede argumenten zijn die dat tegen houdt...


Ik denk omdat je niet van een Ambupleeg met HBO-denkniveau, een ambupleeg kan maken met de taken van een aneshesist. Wat voor argumenten verwacht je te horen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 5 april 2007, 22:27:01
Iemand gooit het wel even online hè  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !