LL3 in Netwerk

Auteur Topic: LL3 in Netwerk  (gelezen 10848 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 april 2007, 22:49:13
Intuberen behoort tot de categorie 'catheterisaties', en dat is een voorbehouden handeling. Alleen artsen en verloskundigen zijn zelfstandig bevoegd om deze handeling uit te voeren. Een verpleegkundige is in principe dus niet zelfstandig bevoegd om deze handeling uit te voeren. Echter wanneer deze wel bekwaam is, mag deze, in opdracht van een zelfstandig bevoegde, intuberen.

In Onder voorbehoud. Informatie over de bevoegdheidsregeling voorbehouden handelingen in de Wet BIG (1996), is de volgende alinea opgenomen:

'De ambulance-verpleegkundigen nemen wat dit betreft een speciale positie in. Op de ambulance is in de regel geen arts aanwezig en is het vooral de verpleegkundige die bepaalt of en zo ja welke voorbehouden handeling moet worden uitgevoerd. In de bevoegdheidsregeling in de Wet BIG is de indicatiestelling echter voorbehouden aan artsen. Op de ambulance wordt dit probleem grotendeels ondervangen door te werken met protocollen, die in nauw overleg met de artsen in de regio zijn opgesteld. Aan de hand van dergelijke protocollen stellen de ambulance-verpleegkundigen vast welke handelingen vereist zijn. De in een dergelijk protocol opgenomen algemene opdracht hoe in voorkomende situaties te handelen, mag worden beschouwd als een opdracht van een arts. In alle andere gevallen gaat de wetgever ervan uit dat er sprake is van handelen in noodsituaties.'


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 6 april 2007, 00:26:33
Iemand gooit het wel even online hè  ;)

www.netwerk.tv staat ie gewoon hoor (of komt erop te staan) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Karim

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2007, 00:38:46
Je kan de uitzending van vandaag morgen terug kijken op http://www.uitzendinggemist.nl  ;)

Iemand gooit het wel even online hè  ;)

 ::)
 ;)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 april 2007, 09:29:36
lijkt mij idd vrij duidelijk zo.
Er zijn altijd wel mensen die alles willen dwarsbomen maar het is gewoon zinvol om een mmt te kunnen alarmeren.
Een brandweerdienst in de grote stad is ook dag en nacht op de kazerne om uitruk klaar te zijn en die zijn met iets meer dan 3 personen.
Echt een geweldige reportage van netwerk!!!!!!!


Inkie

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2007, 10:10:03
Je kan de uitzending van vandaag morgen terug kijken op http://www.uitzendinggemist.nl  ;)

Had het kunnen weten. Even niet aan gedacht... STOM STOM STOM!
Gelukkig zijn er nog slimme mensen op het forum. Hahhahaha ;D :P


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2007, 10:11:24
Erg goede reportage en conclusie lijkt me duidelijk! Laten vliegen die heli's!!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #16 Gepost op: 6 april 2007, 11:07:28
Erg goede reportage en conclusie lijkt me duidelijk! Laten vliegen die heli's!!

Iets makkelijker gezegd dan gedaan. De Lifeliner 1 moet in ieder geval nog worden voorzien van nachtapperatuur, bovendien moet de crew nog worden opgeleid om nacht te kunnen vliegen en misschien, als ik de regering ken, wordt er weer een nieuwe proef en een nieuw onderzoek gestart... Nee, voor alle Lifeliners ook nachtvluchten gaan uitvoeren zitten we zeker in 2008.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #17 Gepost op: 6 april 2007, 11:17:28
Aangezien de proef nog doorgaat tot november 2007 moeten ze ook wel heel erg snel zijn om alle apparatuur erin te hebben en de opleidingen klaar te hebben binnen 2 maanden. ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #18 Gepost op: 6 april 2007, 11:42:17
Erg goede reportage en conclusie lijkt me duidelijk! Laten vliegen die heli's!!
Helemaal mee eens!   Een zeer duidelijke reportage, met daarin mee gegeven dat er niet eens een discursie mogelijk is over wel of niet vliegen!  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


brielle

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 april 2007, 11:42:37
Ik had gehoord dat de ll2 nu ook nachtvlieg aperatuur kreeg dat hij daarom een maand werd vervangen is dit dan waar?