Tussentijdse bloedingen

Auteur Topic: Tussentijdse bloedingen  (gelezen 7279 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 24 april 2007, 09:10:54
Keep quiet Delta.  :)
Nikon vroeg naar wat ze gedaan had en niet naar de uitslag van de huisarts.
Verder heb je een goed advies gegeven.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 24 april 2007, 12:43:18
Keep quiet Delta.  :)
Nikon vroeg naar wat ze gedaan had en niet naar de uitslag van de huisarts.

O0

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 24 april 2007, 15:10:59
Wanneer ze er wel voor zou kiezen om de de uitslag te plaatsen is dat m.i. geen enkel probleem, immers

1. ze is volkomen anoniem
2. het zijn haar gegevens en ze mag daar mee doen wat ze wil.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Kanarie

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 27 april 2007, 19:33:49
Ten eerste:
Zo anoniem ben je niet:

1) Stel dat je dezelfde nickname ook elders gebruikt
2) Stel dat je in andere berichten wel iets over jezelf vertelt
3) Stel dat iemand via een omweg met wat meer kennis van jou of van computers jou alsnog achterhaalt of per ongeluk zijn mond voorbij praat

Ten tweede:
We hebben haar ook slechts aangeraden om de uitslag niet op het forum te zetten. Als ze zelf een andere mening heeft, houden wij haar niet tegen. De communicatie is op een vriendelijke manier verlopen, verzeker ik jullie.

Ten derde:
Als de vraag is wat ze uiteindelijk gedaan heeft (en niet wat de uitslag is); ze heeft immers al geschreven dat ze besloten heeft om toch maar snel naar de huisarts te gaan. We mogen aannemen dat ze daar inmiddels geweest is en advies heeft gekregen.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 27 april 2007, 23:23:19
Je kunt van alles "aannemen". Feit blijft dat iemand iets plaatst/vraagt en dan uiteindelijk weinig of niets meer van zich laat horen. Da's niet gebruikelijk vindt ik.  Hoort bij de tijd zullen we maar aannemen...  ;)

Kanarie

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 27 april 2007, 23:52:40
Wat zou je nog willen weten dan?

Ze was van plan:  
Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter

en ik neem dus aan dat ze dat na alle bovenstaande adviezen gedaan heeft. Waarom zou ze het voornemen anders hier plaatsen? Ze had ook kunnen zeggen dat ze erover na zou denken bijvoorbeeld. Als ze niet naar de dokter is gegaan, is dat nog steeds haar eigen zaak. Ze heeft die beslissing dan genomen met bovenstaande adviezen in dit topic in haar achterhoofd.

Naar aanleiding van het vervolg van datzelfde bericht
... en dan horen jullie het wel!

hebben Delta en ik haar gezegd dat ze goed moet nadenken wat ze over haar privéleven op internet zet.
De diagnose gaat ons namelijk nog minder wat aan dan het feit of ze onze adviezen heeft opgevolgd of niet.

Ik denk dat ze daadwerkelijk wel van plan was geweest om ons de uitslag te geven, maar ervoor gekozen heeft om dat bij nader inzien toch maar niet te doen. En iedereen bedanken voor de adviezen heeft ze al gedaan. (zelfde bericht)

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 30 april 2007, 13:46:04
Wat zou je nog willen weten dan?

Ze was van plan:  
en ik neem dus aan dat ze dat na alle bovenstaande adviezen gedaan heeft. Waarom zou ze het voornemen anders hier plaatsen? Ze had ook kunnen zeggen dat ze erover na zou denken bijvoorbeeld. Als ze niet naar de dokter is gegaan, is dat nog steeds haar eigen zaak. Ze heeft die beslissing dan genomen met bovenstaande adviezen in dit topic in haar achterhoofd.

Naar aanleiding van het vervolg van datzelfde bericht  
hebben Delta en ik haar gezegd dat ze goed moet nadenken wat ze over haar privéleven op internet zet.
De diagnose gaat ons namelijk nog minder wat aan dan het feit of ze onze adviezen heeft opgevolgd of niet.

Ik denk dat ze daadwerkelijk wel van plan was geweest om ons de uitslag te geven, maar ervoor gekozen heeft om dat bij nader inzien toch maar niet te doen. En iedereen bedanken voor de adviezen heeft ze al gedaan. (zelfde bericht)

Ik hoef de uitslag niet te weten, maar ik ben ook van mening dat het niet aan ons is mensen te adviseren te reageren of niet.

Kanarie

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 april 2007, 15:06:20
Wat betreft het adviseren: Ik heb niet geadviseerd dat ze niet moest reageren. Dat maak jij er nu van. Ik heb geadviseerd dat ze goed na moet denken wat ze voor privégegevens op het internet zet en daarbij dat ze beter niet de diagnose hier kan plaatsen. Niks meer en niks minder.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 30 april 2007, 15:31:59
Je hoeft het niet met Kanarie en mij eens te zijn, we hebben dit gedaan (wat Kanarie omschrijft) en dat zouden we weer doen. Op internet is geen privacy, dat is wat SEH-arts dacht en ik heb hier al haar gegevens (incl. woonplaats) kunnen vinden. Je wil gewoon niet bekend staan als het meisje met de doorbraakbloedingen, en al helemaal niet als men er achter komt wie je eigenlijk bent. De diagnose is voor haar, niet voor ons, en wat ze nu eindelijk gedaan heeft... ook daar hebben we niks mee te maken.

Vind ik.
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #19 Gepost op: 2 mei 2007, 14:04:41
Voor alle duidelijkheid, ik heb er is niets op tegen om iets (niet) te plaatsen op medisch ervaringsgebied, die keuze laat ik graag aan de vraagsteller en op advies op dat gebied (wat wel en niet plaatsen) heb ik ook niets tegen.
Aan de andere kant heb ik er ook niets op tegen om iets te leren van de gevallen die op een forum gepresenteerd worden.
Graag zelfs.

Wanneer ik val en pijn bij mijn schouder heb, dan zou ik op een ehbo forum kunnen vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn, ga ik dan vervolgens naar de seh en het blijkt een sleutelbeenfractuur te zijn, dan kan ik die uitslag en de evt behandeling op het forum plaatsen (of niet), dit ter lering van de gene die er over nagedacht hebben, gewoon een casus dus.

Of je dat niet moet doen wanneer het een typisch mannelijk danwel vrouwelijke aandoening is zal sterk afhangen van de persoon, ik proef dat sommigen daar een probleem mee kunnen hebben en dat respecteer ik ook, maar ik ga er niet vanuit dat dat dan ook maar voor een ieder moet gelden .....

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources