Bij de brandweer

Auteur Topic: Bij de brandweer  (gelezen 7303 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 9 april 2007, 18:22:43
Volgens mij moet je uit de 24-uurs dienst dan. Dit betekent dat je wel andere functies kan vervullen bij de brandweer en je niet weg moet uit de brandweer.
Er zijn binnen de brandweer genoeg opleidingen en andere mogelijkheden om te gaan doen.

Ik geloof nooit dat ze zoveel 'banen' hebben dat je tot je 65 bij de brandweer kan blijven werken.... Stel op je 20 begin je, op je 40e wordt je bedankt en dan mag je nog 25 jaar een andere baan bij de brandweer doen... Als je elk jaar 2 man met 'FLO' gaan (klein korps) heb je na 25 jaar 25 mensen (met gemiddeld een LBO/MBO opleiding).... Ik geloof niet dat de dagdienst van een kleine gemeente zo groot is...  ;) :-X

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 9 april 2007, 19:18:13
Ow vertel?

Ik neem aan dat je na 20 jaar dienst ze je niet ontslaan, ze zullen vast wel een andere functie voor je zoeken.
En als je dat zelf wil kan je denk ik nog wel cursussen gaan volgen (of geven). In de opleidingen e.d. ben ik niet zo thuis.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 9 april 2007, 19:28:34
Ik neem aan dat je na 20 jaar dienst ze je niet ontslaan, ze zullen vast wel een andere functie voor je zoeken.
En als je dat zelf wil kan je denk ik nog wel cursussen gaan volgen (of geven). In de opleidingen e.d. ben ik niet zo thuis.

Even inschatten: Je krijgt 1 aanbod binnen de dienst, 1 aanbod binnen de gemeente en daarna mag je het zelf uitzoeken...  ;) Je contract loopt gewoon af dus je weet waar je aan begint... ::) :-X

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #13 Gepost op: 9 april 2007, 19:33:17
zonder een boeman te zijn maar denk eens goed na of je echt wel beroeps wilt worden in een 24 uurs dienst!!!!!!

even een paar opsommingen van de laatste tijd
arbeidstijdenwet (zaak nies)
vergoedingen over te betalen uren (zaak hengst)
invoer nieuw rooster einde 24-uurs dienst (uitspraak hengst!) 5 ploegen systeem?
20 jaar bij de brandweer?
4 jaar brw opleidingen tot hbt met duiken en gaspak etc daarna kun je zo ongeveer gaan omscholen naar een andere opleiding!
super saleris wat er is
de doorgroeimogelijkheden bij de brw als je na 20 jaar bij de brw nog steeds daar wil blijven. Dit wil iedereen en als je er nu als eerste aan de beurt bent is er nog wel plek...... maar wie o wie over een x aantal jaar er nog bij wil. Met andere wat bottere woorden gezegd vol is vol en is er geen plaats meer bij de brw en kun je op je 40ste ergens anders een hele nieuwe cariere proberen te starten!

maar succes ermee.......................

en ja vrijwilliger en school is goed te combineren (wel even kijken of school ook eventueel in hetzelfde dorp ligt) en ja een tentamen is dan lastig om te vertrekken maar iemand die net even de stad uit is om boodschappen te doen is er ook niet!

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #14 Gepost op: 9 april 2007, 19:36:42
Even inschatten: Je krijgt 1 aanbod binnen de dienst, 1 aanbod binnen de gemeente en daarna mag je het zelf uitzoeken...  ;) Je contract loopt gewoon af dus je weet waar je aan begint... ::) :-X

palmpje wat zijn we het weer eens!!!!!!!!!

maar o wat kunnen ze mooie sollicitatiegesprekken voeren.......... en ja ik ben er 10 jaar gelden ook ingestapt maar of ik het nu nog steeds zou doen met de omstandigheden die er nu zijn. ik betwijfel het!

Ze zullen die gesprekken ook wel mooi moeten voeren want waar krijgen ze anders zoveel mensen vandaan met nog steeds een hoop onduidelijkheden erin trappen?!?!?!?!!?!?!?

ACKevin

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 9 april 2007, 20:25:48
Ik krijg een beetje het idee dat het me wordt afgeraden om bij de brandweer te gaan. Wat betreft die conditie zit het wel goed, ik ga 6x in de week naar de sportschool en daar zou ik mijn programma nog kunnen verzwaren mocht ik bij de brandweer komen.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 9 april 2007, 20:30:54
Ik krijg een beetje het idee dat het me wordt afgeraden om bij de brandweer te gaan. Wat betreft die conditie zit het wel goed, ik ga 6x in de week naar de sportschool en daar zou ik mijn programma nog kunnen verzwaren mocht ik bij de brandweer komen.

Het wordt je door mij niet afgeraden maar het is belangrijk dat je je even verdiept in de toekomst (on/mogelijkheden) van de beroeps brandweer.

Wat betekent het voor je als je na 20 jaar een andere baan moet gaan zoeken. Je moet dan in je carriere gaan 'opbieden' (als het niet lukt binnen de brandweer) tegen mensen met al x aantal jaren ervaring in het vakgebied.... ::) ::)

ACKevin

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 9 april 2007, 20:32:18
daarom zeg ik, ik wil nu liever een goed diploma op zak hebben zodat er na de brandweer (of tijdens, mocht het niet lukken) nog wel wat voor mij te doen is.. maar ik wil niet nog 5 jaar wachten voordat ik kan beginnen bij de brandweer

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 9 april 2007, 20:37:58
daarom zeg ik, ik wil nu liever een goed diploma op zak hebben zodat er na de brandweer (of tijdens, mocht het niet lukken) nog wel wat voor mij te doen is.. maar ik wil niet nog 5 jaar wachten voordat ik kan beginnen bij de brandweer

In 20 jaar veranderen haast hele vakgebieden..... ::) Je zal ook over 5 jaar tot je uitstroom moeten blijven leren. Een nadeel van de arbeidstijden is daarnaast ook dat je van de (brandweer)bazen geen neven baan meer mag hebben (ivm de max werkuren) dus ook ervaring opdoen in de 20 jaar zal moeizaam gaan. Daarnaast wil de baas meer effectieve uren dus leren zal je waarschijnlijk in je eigen tijd moeten doen. Daarnaast zal je ook nog brandweer opleidingen moeten volgen....  ;)

Ik zou zeker gaan solliciteren bij een vrijwillig korps en mocht het in de toekomst nog anders worden dan heb je alvast een voorsprong op de rest  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 9 april 2007, 20:49:33
M,n voorgangers raden je het niet per direct af om bij de beroeps te gaan.Alleen ze adviseren je om nog eens goed na te denken.Want de tijden van tot je 55ste bij de beroepsdienst te zitten,en dan lekker met FLO te gaan,die tijden zijn over.

Ik zou als ik jou was vrijwilliger worden bij de brandweer,dan ben je met je inkomen  niet afhanelijk van de brandweer.En moet je op een gegeven moment uit de represeieve dienst,dan kun je gewoon verder bij je andere werkgever  ;)