raar idee maar toch

Auteur Topic: raar idee maar toch  (gelezen 4060 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #10 Gepost op: 6 april 2007, 22:10:19
:-[ et was toch echt geen 1 april grap van mij hoor maar echt serieus, beetje jammer dat men een idee op die manier afkraakt. en bovendien hoeven niet alle ambu's A1 kan gewoon voor de wat langere ritten, en als het heel erg druk wordt. moet toch kunnen?? in een aantal regios schijnt het te gebeuren, en als de mka dat nodig vind moet dat toch eenmalig voor 1 of meerdere ritten over grote afstanden, drukke routes, en/of meerdere meldingen achtereen is dit de enige oplossing op korte termijn.

als je het hbt over meer geld= meer personeel voertuigen, onderhoud, materiaal, brandweer laten rijden, of ehbo-ers van ehbo vereniginglaten rijden,  etc. dit zijn oplossingen die alleen op lange termijn mogelijk zijn, en welke heel veel meer rompslomp met zich mee brengen naast dat het geld kost. de brandweer of de ehbo zal vast ook wel voor iedere rit een rekening uitschrijven.

uiteindelijk wordt die ambulance niet warm of koud van een kleinbeetje door rijden. ondanks dat er risico's aan verbonden zijn, en de attentie waarde omlaag zal gaan. vooral dat laatste wat julie zeggen moet men een beetje voorzichtig mee zijn. maar als alleen die ambulances aan de vooraf gestelde voorwaarde voldoen nou een beetje doorrijden zoals grote afstanden, enbij drukte. zou al een hele hoop schelen. schijn in sommige regios al te gebeuren, en als het goed bevalt waarom niet overal?? maar goed als men niet aan korte termijn oplossingen wilt meewerken is dat natuurlijk een aparte discussie.  aangezien toch niemand extra geld bij wilt stoppen, en brandweer of ehbo laten rijden ook geen optie is, is dat de enige oplossing die ik zie.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #11 Gepost op: 10 april 2007, 00:36:13
beetje late reactie, maar het stem gedrag is goed te verklaren, het gebruik van OGS wordt nou eenmaal sterk ontraden, men is in het algemeen bang voor de reaktie van de mede weggebruikers, die zijn niet meer in staat om te anticiperen op OGS.

ik denk dat het wel degelijk zin heeft, alleen zolang de medeweggebruiker schrikt of niet eens meer reageert op OGS (ze willen zelf ook snel naar huis) zal het effect laag zijn.
Nemo me impune lacessit


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #12 Gepost op: 10 april 2007, 12:50:23
Je hebt gelijk. Ik volg nu zelf een rijopleiding waarvan ik eerst 20 uur in de rijsimulator heb gereden. Zelfs in de rijsimulator zitten geen voertuigen met OGS om daar mee om te leren gaan. Ook in de normale lessen word hier geen aandacht aan besteed. Het enige wat ik heb kunnen ontdekken is een regeltje in het theorieboek dat alles met blauw en sirene voor moet gaan, maar daarmee weet je nog niet hoe je het beste kunt reageren mocht er een voertuig met OGS achter je zitten, het blijft als bestuurder dus "hopen" dat je het goed doet...

Mag best meer aandacht aan besteed worden!


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #13 Gepost op: 10 april 2007, 19:44:18
ja, klopt, en de weggebruiker op zijn beurt: er komt een voertuig met ogs, en heel veel licht, en lawaai, en een voertuig wat erg snel nadert, en soms ook op de zelfde rijstrook endan tegen jou in.  weggebruikers worden bang, schrikken, en krijgen paniek aanvallen.

maar als je logisch nadenkt, die chauffeur die heeft de weggebruikers al gezien en zal zijn voertuig niet doelbewust een ongeluk veroorzaken.  ik vind gewoon dat er veel meer mee geoefend moet worden en dat weggebruikers goed moeten weten hoe te handelen.

en wat rijlessen betreft wordt er alleen in theorie aandacht aan besteed. ik dacht zelfs dat er maar een halve pagina over wordt geschreven in het boek daarover en dan alleenmaar dat je zoveelmogelijk voorrang moet verlenen, en meer niet. ook andere situaties, ' hoe te handelen'  vb indien er een mankementen aan het voertuig ontstaan ofzo wordt gewoon geen aandacht aan. en nu komen ze bij het cbr met een geheel vernieuwde methode volgendjaar geloof ik. nou ik verwacht dat het nog erger gaat worden. en dat is gewoon iets van het cbr. het lijkt er steeds meer op dat het cbr alleenmaar uit is op geld, en de kwaliteit van de lessen en de examens heel erg triest laag is. en dan zeggen dat je het verkeer zo veilig mogelijk probeert te maken.

nou over dat rose stukje papier of stukje kunststof: heeft geen enkele waarde meer, hoe zou dat toch komen??

nou ik weet het, hier in Nederland zijn we allemaal veiligheids experts, en worden we heel erg benauwd van het minste geringste, kan ik genoeg voorbeelden van noemen maar goed. en we denken allemaal als we overal maar moeilijk genoeg over doen dat het veiliger word, en ondertussen van de 10 automobilisten die langsrijden er zeker 7 onkundig zijn, en geen voldoende voertuigbeheersing heeft, en zeker als het om inparkeren, rotonde's, kruispunten, naderen ogs voertuigen, technische kennis over voertuigen, navigatie, etc,  gaat. toch wel erg lachwekkend ofniet lachwekkend vinden julie niet??

terug komend op het eigelijke onderwerp vind ik nogsteeds dat het eem goede tijdelijke oplossing is welke financieel haalbaar is.