Was misschien niet helemaal duidelijk... voor 30 euro hoeft niet, maar ik ken als het om een goeie zaklamp gaat eigenlijk alleen de MagCharger, omdat ik daarmee heel veel rondhobbel... ik kan me voorstellen dat er vast wel lichtere varianten zijn die iets minder hufterproof zijn(maar nog steeds wel stevig). Het gaat mij om een lamp waarmee ik in Oostenrijk in het donker een eind om me heen kan kijken... als ik dingen moet gaan lezen heb ik daar een hoofdlampje voor met leds... dus in een zaklamp zoek ik richtbaar licht.... en aardig wat... zegmaar...
Accu of rechargables: ik heb zowiezo altijd een fototas vol met penlites mee voor een setje flitsers.. dus rechargable kan ook, maar dan worden het waarschijnlijk D-cellen voor een beetje uithoudingsvermogen?
Daar wordt het vast een stuk duidelijker van
tja, voor 30 euro een goede oplaadbare zaklamp, das lastig. Je kan ook kijken naar normale oplaadbare batterijen in een "normale" zaklamp. Dat geeft zelfs extra flexibiliteit dan een oplaadbare zaklamp.
Kan je nog meer vertellen over waar je het voor wilt gebruiken? Een felezaklamp is erg verkeerd als je pupillen wilt checken, maar een zwak lampje is ook niet echt handig als je een stuk grond wilt belichten. Een te felle lamp reflecteerd ook sterk op lichtere kleuren, wat erg irritant kan zijn als je een A4tje of een bordje wilt lezen. Wil je dus een fele, een zwake of een lamp die kan schakelen?
En tevens is een normale oplaadbare NiMH een optie en mischien zelfs de lastigere 14500, 18650, etc li-ion accu's?