ik heb even de eindrapportage van de nachtvluchten gelezen en daar staan toch wel erg overdreven casus verslagen over het MMT, stemmingmakerij zou ik het bijna noemen
bijvoorbeeld
Overal landen ?
Midden in de nacht zwaait een bebloede jongen in paniek naar een passerende taxichauffeur. Samen met zijn vriend is
hij met de auto van de weg geraakt en tegen een boom gebotst. Op eigen kracht heeft hij het wrak kunnen verlaten,
zijn vriend lijkt zwaar gewond. Iets na half vier geeft de de taxichauffeur de melding door aan 112, waarna de hulp
van het MMT in Volkel wordt ingeroepen. De locatie is niet exact duidelijk: ligt die nét binnen of nét buiten de bebouwde
kom van Nijmegen? Een wezenlijk verschil. Tijdens nachtinzetten mag de helicopter binnen de bebouwde
kom alleen op vooraf bepaalde plaatsen landen. Voor Nijmegen is daarvoor de Goffertwei aangewezen. Terwijl het
MMT zijn voorbereidingen treft en richting Goffert vliegt, regelt de meldkamer aanvullend transport naar de ongevalslocatie.
Het systeem werkt als een goed geoliede machine: vanaf de Goffertwei worden de arts en de verpleegkundige
door de reeds wachtende politie naar het ongeval gereden. Het tweede slachtoffer blijkt inderdaad uitgebreide
zorg nodig te hebben. De eerder gearriveerde hulpverleners zijn daar reeds mee begonnen: ambulancepersoneel,
brandweer en politie werken snel en efficiënt aan hun taken. Om de patiënt verder te monitoren, rijdt de MMT-arts
met de ambulance mee naar het ziekenhuis om daar de zorg over te dragen aan het SEH-team. De helicopter wacht in
de Goffert tot de arts door het ambulancepersoneel weer wordt afgeleverd.
Als ik het goed begrijp komt de heli arts in dit geval om de patient te monitoren, het spijt me maar als je met zulke voorbeelden aankomt met betrekking tot mweerwaarde van MMT in de nacht.....?
We we hebben zeer wel opgeleide mensen in nederland op die gele busjes rondrijden die prima kunnen monitoren en zelfs op de uitkomsten nog actie kunnen ondernemen.
helaas weer een voorbeeld in mijn ogen hoe het mmt zich wil profiteren tov het volk
gegroet