Hoe dan ook, hier is mijn voorstel:
1) Helicopters afschaffen
2) RSI in de ambulancezorg
3) Hou nog 3-4 grondgebonden MMT's beschikbaar om grote calamiteiten op te vangen
4) Laat de dokter in het ziekenhuis waar hij zich veel nuttiger kan maken, hij heeft niets te zoeken op straat.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? (Ik ben bang dat ik lang een roepende in het woestijn zal blijven....)
Door weer terug te verhuizen naar Engeland
Hier hebben we geen MMT's, bijna alle regio's hebben wel 'n air ambulance maar daar zitten gewoon 2 paramedics op, alleen de HEMS van London heeft een arts op de heli zitten, maar dat is gewoon omdat London altijd in alles het beste wil hebben/zijn
Indien nodig kan er wel 'n traumateam van 'n ziekenhuis terplaatse worden gevraagd, maar dat is eerder uitzonderling dan regel. Denk hierbij aan incidenten waarbij er bijv. terplekke geamputeerd moet worden.
Maar verder worden de heli's hier alleen ingezet voor 't vervoer over lange afstanden (groot ongeluk in plaatst die ver van traumacentrum ligt) of op moeilijk bereikbare plekken.
Om als paramedic op de heli te komen moet je minimaal 3 jaar ervaring als para hebben en krijg je 'n speciale trauma opleiding van enkele weken.