Ik hoop dat er ooit familieleden van een overleden patient na RSI / sedatie door de AVP naar de (tucht) rechter gaat! Ik wacht rustig af.....
Ik hoop dat ze in alle gevallen gaan, ook als het een MMT-arts betreft.
Als het geregeld gaat worden dat een avp RSI mag toepassen heeft hij niets te vrezen.
2 Spreuken en dan zal ik me niet meer bemoeien met deze vermoeiende discussie met mensen die denken dat ze er verstand van hebben:
Dit klinkt nogal autoritair. Dat is een eigenschap die je als beoefenaar van een medisch beroep geenzins zal willen bezitten.
Ik heb dit topic gevolgd en constateer dat er
... avp's zijn die graag een patient willen helpen. Nut een noodzaak van een MMT(-arts) onderkennen, mits die maar snel genoeg tp is. Zelfs met een heli blijkt dat (te) lang te duren. Daarom willen ze graag een bepaalde handeling, RSI, aan leren.
... geneeskunde studenten en andere mensen die die zich met het mmt verbonden voelen of zijn die roepen dat een avp geen MMT-arts is en moet willen zijn (ik heb geen avp dat horen zeggen) en beweren dat avp's niet de noodzakelijke vaardigheid/ervaring zullen krijgen met toepassen van rsi.
Mijns inziens gaan er goede argumenten over en weer over tafel en spreken beide groepen met kennis van zaken!
@KNVWtje
Wellicht een goede tip om een tipje van je anonieme sluier op te lichten en iets over je functie en/of betrokkenheid bij dit onderwerp mee te delen. Zoals al eerder voorgesteld.