Kinderen onwel (GRIP 1) - Hekelingen 16-4-2007

Auteur Topic: Kinderen onwel (GRIP 1) - Hekelingen 16-4-2007  (gelezen 11920 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 16 april 2007, 15:06:04
Gezien het tijdstip, een voedselvergiftiging?  ???


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #11 Gepost op: 16 april 2007, 15:06:39
Klopt SIGMA ZHE onderweg voor daadwerkelijke inzet.

En de ontknoping

Kinderen onwel door hitte op veiligheidsdagen


HEKELINGEN Zo’n twintig kinderen zijn door hitte onwel geworden tijdens de Veiligheidsdagen in Hekelingen, bij Spijkenisse. Bij het evenement zijn vele honderden kinderen aanwezig op het oude voetbalveld van VV Hekelingen aan de Lede. Brandweer, politie en ambulances zijn massaal uitgerukt om bijstand te verlenen. Er wordt onder meer gezorgd voor watertanks.
Ook de traumahelikopter rukte uit.

De Veiligheidsdagen worden door de gemeente Spijkenisse georganiseerd samen en politiedistrict De Eilanden van de politie Rotterdam-Rijnmond. Het is een jaarlijks terugkerend evenement, waarbij de groepen 7 en 8 kennismaken met onder meer de Koninklijke Marine, de Koninklijke Lucht- en Landmacht, Jongerenwerk, EHBO en GGD. De kinderen kunnen op de Veiligheidsdagenallerlei opdrachten uitvoeren.

Bron: ad.nl


sajo

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 april 2007, 15:18:52
Nou kijk eens aan, vreemd is alleen dat als ZHE uitrukt, wij bij RR eigenlijk mee gealarmeerd hadden moeten worden. Wederom foutje van de meldkamer?
heb net trouwens een lid van dit team gesproken en die staat nogsteeds alleen bij de opkomstlocatie.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #13 Gepost op: 16 april 2007, 15:23:25
even een misschien een beetje dom vraagje, maar volg op dit moment de meldinge op pd5hw. maar ik zie geen oproep voor de sigma, of lees ik het verkeerd?

Die oproepen zijn niet als zodanig te herkennen. Ze zitten tussen de vele oproepen die eindigen op 6302, waar ook de overige piketfunctionarissen van de GHOR (en brandweer) mee gealarmeerd worden.


Franc


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 16 april 2007, 15:28:36
En de ontknoping

Kinderen onwel door hitte op veiligheidsdagen


HEKELINGEN Zo’n twintig kinderen zijn door hitte onwel geworden tijdens de Veiligheidsdagen in Hekelingen, bij Spijkenisse. Bij het evenement zijn vele honderden kinderen aanwezig op het oude voetbalveld van VV Hekelingen aan de Lede. Brandweer, politie en ambulances zijn massaal uitgerukt om bijstand te verlenen. Er wordt onder meer gezorgd voor watertanks.
Ook de traumahelikopter rukte uit.

De Veiligheidsdagen worden door de gemeente Spijkenisse georganiseerd samen en politiedistrict De Eilanden van de politie Rotterdam-Rijnmond. Het is een jaarlijks terugkerend evenement, waarbij de groepen 7 en 8 kennismaken met onder meer de Koninklijke Marine, de Koninklijke Lucht- en Landmacht, Jongerenwerk, EHBO en GGD. De kinderen kunnen op de Veiligheidsdagenallerlei opdrachten uitvoeren.

Bron: ad.nl

Kinderen een petje op doen, (verplichte) drinkpauzes, zakje (zoute) chips en tussen het spelen in de schaduw.... was het regime tijdens het NaWaKa afgelopen zomer...  ;) Scheelt een hoop... ;)


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #15 Gepost op: 16 april 2007, 15:42:37
Nou kijk eens aan, vreemd is alleen dat als ZHE uitrukt, wij bij RR eigenlijk mee gealarmeerd hadden moeten worden. Wederom foutje van de meldkamer?

Ik heb inderdaad pas geleden de RGF horen zeggen dat er in principe 2 teams gealarmeerd worden. Maar het ging hier om een 'veiligheidsdag' waar in potentie waarschijnlijk verder voldoende deskundigen aanwezig waren.

Al zat ik ook nog wel even stilletjes te hopen dat m'n pieper af zou gaan.     ;D

heb net trouwens een lid van dit team gesproken en die staat nogsteeds alleen bij de opkomstlocatie.

Alleen? En waar is de rest van het team?    ???


Franc


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #16 Gepost op: 16 april 2007, 15:46:41
niks geleerd van njimegen?

Wat bedoel je daarmee? Dat alle evenementen afgelast moeten worden zodra de buitentemperatuur boven de 25 graden komt?    ???
Ten eerste kun je naar mijn idee een prestatieloop als de Vierdaagse niet vergelijken met zo'n evenement als deze. En ten tweede; weet jij wat voor maatregelen ze hebben genomen t.a.v. de temperatuur? Nou dan.... Niet te snel conclusies trekken.    :-\


Franc


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #17 Gepost op: 16 april 2007, 15:50:59
Wat bedoel je daarmee? Dat alle evenementen afgelast moeten worden zodra de buitentemperatuur boven de 25 graden komt?    ???
Ten eerste kun je naar mijn idee een prestatieloop als de Vierdaagse niet vergelijken met zo'n evenement als deze. En ten tweede; weet jij wat voor maatregelen ze hebben genomen t.a.v. de temperatuur? Nou dan.... Niet te snel conclusies trekken.    :-\


Franc
Wat ik bedoelde franc is dat je na nijmegen toch zou moeten weten dat je genoeg moet drinken als het wam weer is? En aangezien het hier om kinderen gaat vind ik dat de begeleiders van de kinderen daar voor zouden moeten zorgen....
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #18 Gepost op: 16 april 2007, 15:56:45
Kinderen onwel door hitte op politiedag
Uitgegeven op maandag 16 april 2007 om 15:48:52  

(Novum) - Op een Regionale Veiligheidsdag in het Zuid-Hollandse Hekelingen zijn maandag negentien kinderen onwel geworden door de hitte. Dat meldt de brandweer.

Doel van de dag is om de jeugd te laten zien wie voor hun veiligheid zorgen en op wat voor manier. De organisatie is in handen van de politie Rotterdam-Rijnmond.


www.nieuws.nl


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geďnteresseerde buitenstaander
Reactie #19 Gepost op: 16 april 2007, 15:58:15
Wat ik bedoelde franc is dat je na nijmegen toch zou moeten weten dat je genoeg moet drinken als het wam weer is? En aangezien het hier om kinderen gaat vind ik dat de begeleiders van de kinderen daar voor zouden moeten zorgen....

waaruit concludeer je dat de begeleiders niet goed voor de kids gezorgd hebben?