Niet elke 112site is slecht, maar sommige van die site's maken er wel een rotzooi van en verzieken het vaak voor de ander. Zie bijvoorbeeld de website's die groeien in de regio Rotterdam-Rijnmond, dat aantal is gewoon niet meer bij te houden. Mensen noemen zich te snel en te vaak fotograaf, terwijl ze nog niet eens weten hoe hun camera werkt. Het is allemaal wel leuk dat die camera's allemaal zo goedkoop zijn geworden, maar iedereen kan overal foto's van maken. Zelf heb ik ook een 112site, ik ken mensen van de brandweer en van de ambulancedienst. Ik maak altijd een praatje met ze en maak ondertussen wat platen voor mijn eigen website en voor hunzelf. Ik weet mij aan de regels te houden. Zelf heb ik nog geen perskaart, die heb ik ook helemaal niet nodig. Ik blijf net zo lief achter het lijntje staan.
En dit soort dingen gebeuren helaas maar al te vaak, dat noem ik een echte ramptourist. Foto's willen maken en daarvoor een valse melding voor uit willen geven. Men zegt dat 112Almere hier achter zit, maar ik ken de webmaster daarvan en ik weet zeker dat hij dit nooit zou doen. Overigens gaat je hele naam naar de PIEP als je dit soort dingen doet. Je krijgt even de aandacht maar dat zakt snel genoeg, totdat je helemaal niemand meer over houd die je site bezoekt.