IBP materiaal Gezamelijke Brandweer

Auteur Topic: IBP materiaal Gezamelijke Brandweer  (gelezen 17333 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2010, 08:38:38
Zou het dan niet logischer zijn om een aanhanger achter de haakarmvoertuigen te hangen. Zijn alle benodige containers eerder op plaats incident, doordat er minder haakarmvoertuigen nodig zijn. Volgens mij rijdt een haakarmvoertuig met aanhanger in Hengelo, dus het wiel opnieuw uitvinden is niet nodig...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2010, 08:48:57
Zijn alle benodige containers eerder op plaats incident, doordat er minder haakarmvoertuigen nodig zijn.

Dat is een aanname ;)

Er staan aardig wat van die trailers en zoveel haakarmvoertuigen rijden er niet. Daarbij moeten alle chauffeurs dan ook beschikken over een rijbewijs om met vrachtwagen + aanhanger te rijden. Ik heb geen idee of ze dat hebben.

Bij een incident van dusdanige omvang dat het IBP nodig is, zullen de haakarmvoertuigen sowieso al druk genoeg zijn met vervoer van andere zaken is mijn inschatting. Het is dus nog maar de vraag of het sneller is als de brandweer die containers zelf moet vervoeren. Ze zullen het niet voor niets zo hebben opgelost :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2010, 09:50:22
Die haakarmaanhanger in het oosten trekt volgens mij een COH. Die is iets lichter dan de IBP-bakken.  :P
greetz,  Enrique


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2010, 11:28:17
Niet alle chaffeurs zijn er idd voor opgeleid.

De man die ons tevens uitleg gaf zei al zei al dat ze konden best goedkoop aan trekkers komen. Alleen het probleem was dan de chaffeurs, vandaar dat ze afspraken hebben gemaakt met Den Hartog.
En idd. De DAF 54.1 pakte de IBP02 op maar dat ging niet zo maar even.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2010, 11:38:05
Niet alle chaffeurs zijn er idd voor opgeleid.

De man die ons tevens uitleg gaf zei al zei al dat ze konden best goedkoop aan trekkers komen. Alleen het probleem was dan de chaffeurs, vandaar dat ze afspraken hebben gemaakt met Den Hartog.
En idd. De DAF 54.1 pakte de IBP02 op maar dat ging niet zo maar even.
Net zoals de H52-1 met SBH 50-1 die stond ook nog maar op 4 wielen in plaats van 6 :P :P


RPA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #25 Gepost op: 22 juli 2010, 18:56:43
Bestaat nu +- 3 jaar en is 2x ingezet werd gister vermeld.


als goed is , is het systeem maar 1x daadwerkelijk ingezet bij een incident. Dat was bij een tankdak dat sscheef zakte bij de Vopak Europoort.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #26 Gepost op: 23 juli 2010, 21:01:59
iemand het desbetreffende topic/foto's?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #28 Gepost op: 5 januari 2011, 18:46:36
De trailers worden vervoerd door Den Hartogh uit Rozenburg, alwaar dit spul ook staat opgeslagen. Met deze firma is een waakvlamovereenkomst gesloten om trekkers + chauffeurs te leveren wanneer het IBP ingezet moet worden. Zij hebben rode trekkers, dus het vloekt niet ;D

De haakarmbakken worden door de GB / VRR zelf vervoerd.
Hebben die trekkers blauw en geluid ?

Waarom schaft de VRR/GB niet zelf 2 trekkers met blauw en geluid aan ? of leent men die van Politie R-R die hebben wel trekkers met blauw en geluid...


frantic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #29 Gepost op: 5 januari 2011, 18:50:52
Vermoed dat een inzet hiervan wel onder politiebegeleiding zal zijn..