De wagen is eindelijk in de spuitcabine geraakt...
Gisteravond omstreeks 18h00 was het dan eindelijk zo ver. De wagen werd onder begeleiding (er staat geen verlichting meer op) naar CTC Moyson overgebracht.
Vandaag wordt de wagen nog een laatste keer onder handen genomen door de mensen van CTC Moyson zelf en beginnen onze mensen met het afplakken van de wagen.
Maandag zal de wagen dan voor de eerste maal gespoten worden.
Voorzien:
1) Behandeling met spuitplamuur om de laatste details bij te werken
2) Spuiten van de vrachtwagen in grondverf
3) Spuiten van de vrachtwagen in de originele rode kleur
4) Spuiten van de vrachtwagen met een 2de laag rode verf
5) Kleven van de stickers op de deuren
6) Spuiten van de vrachtwagen met een laag vernis
Waarna we volgende week dan het dak kunnen schilderen en de binnenkanten van de deuren eveneens een nieuwe laag verf krijgen. Nadien kan de definitieve montage dan aanvangen.
Ondertussen wordt er niet stilgezeten en zullen we dit weekend beginnen met het kuisen van de grote hoeveelheden koper die aan de vrachtwagen zitten. Ook de rest van de belading zal gekuist worden en indien nodig voorzien worden van een nieuw laagje verf. Ondertussen werden er door de "crew" al een kleine 850 manuren gespendeerd aan de restauratie van deze wagen. Eens de wagen definitief klaar zullen er ongeveer 1.200 manuren besteed zijn aan de restauratie. De start werd gegeven op 15 januari 2007 en de werkzaamheden moeten uiterlijk op 12 mei 2007 afgerond zijn
Deze avond volgt er -eindelijk- een nieuwe fotoupdate
To be continued and counting down to deadline
Met speciale dank aan: CTC Moyson BVBA te Londerzeel:
http://www.ctcmoyson.com