dit is afhankelijk van de opstelplaats. Als de ladder op de juiste positie staat kun je net als met de hoogwerker het korfje netjes voor het raam hangen of een brancard steun naar binnen schuiven.
Ja maar met een AL kan je met veel mesen tegelijk naar beneden via de trap en met een HW moet steeds het korfje naar beneden om iemand af te zetten en dan weer naar bovn om iemand op te halen. etc.
Sorry ik moet even als lid reageren!...
De mensen als Shave en fikkie zijn professionele brandweermensen met kennis en ervaring. Gezien jouw leeftijd heb jij wel een mening over maar geen ervaring met het brandweervak, laat staan dat je mensen daadwerkelijk gered heb met een ladder / hoogwerker of een ladder / hoogwerker heb opgesteld.
Vind je het erg dat ik de mening / ervaring van echte brandweermannen hoger inschat dan jouw mening...?
Ook met een ladder kun je meerdere mensen tegelijk evacueren. De ladder dient dan als brug functie. Nadeel is echter dat je niet kan bewegen op het moment dat er mensen op de ladder lopen/staan.
Echter op het moment dat er tien man staan te wachten voor het bakje van de hoogwerker en het bakje zit vol heb je ook een probleem.
Wat ik concludeer uit de berichten uit dit topic is dat het voornamelijk te maken heeft met de indeling van je gebied en de bereikbaarheid van je panden of je een AL of een HW neemt
Rijd een AL ook 'lekkerder' dan een HW? Ik zie 'regelmatig' foto's op het forum dat een HW op zijn zijkant ligt...
. Is een HW wel geschikt als 'snel' voertuig?