Politieauto betrokken bij ernstige aanrijding A1 - Hengelo 20-04-2007

Auteur Topic: Politieauto betrokken bij ernstige aanrijding A1 - Hengelo 20-04-2007  (gelezen 21304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2007, 10:17:21
Kort nieuws binnenland
 
Een ambulance-medewerker is ernstig  gewond geraakt bij een aanrijding bij  Hengelo. Hij bood hulp aan een vrouw die onwel was geworden. Een politieauto die  was aangereden door een vrachtwagen  botste op de auto met de onwel geworden vrouw. Ook zij raakte lichtgewond.

www.nos.nl
Arts  www.alphalog.nl


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2007, 10:24:25
Samengevoegd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2007, 10:47:32
Mensen,

is de politieauto nu aangereden door de vrachtwagen of omgekeerd? Want op de ene nieuwssite las ik dat de politieauto eerst door een ander werd aangereden, terwijl ik op Fok! net las dat de politieauto juist de vrachtwagen aanreed (wat uiteraard alweer geresulteerd heeft in vriendelijke reacties jegens de politie op Fok!, de mensen aldaar kennende...  :-\ )

Ik neem aan dat de berichten zoals ze in deze topic staan de juiste zijn?

merci


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2007, 10:48:31
Mensen,

is de politieauto nu aangereden door de vrachtwagen of omgekeerd? Want op de ene nieuwssite las ik dat de politieauto eerst door een ander werd aangereden, terwijl ik op Fok! net las dat de politieauto juist de vrachtwagen aanreed (wat uiteraard alweer geresulteerd heeft in vriendelijke reacties jegens de politie op Fok!, de mensen aldaar kennende...  :-\ )

Ik neem aan dat de berichten zoals ze in deze topic staan de juiste zijn?

merci

Zoals ik het begreep stond de politie auto achter de auto waar het slachtoffer inzat, en is die politieauto door de truck geraakt, vervolgens op de auto van het slachtoffer geklapt ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2007, 11:08:27
De vrachtwagen had voor schade, de politieauto voor en achter, en de personenauto alleen achter, dus de vrachtwagen heeft de politieauto aangereden, die doorschoot op de personenauto lijkt mij dan :|
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #16 Gepost op: 21 april 2007, 11:50:30
Zoals ik het begreep stond de politie auto achter de auto waar het slachtoffer inzat, en is die politieauto door de truck geraakt, vervolgens op de auto van het slachtoffer geklapt ...

Als media de zinnen in persberichten nu eens niet omdraait dan ziet een verhaal er in eens heeeeeeeeeeeel anders uit.

 >:( >:(


HLrOp113

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 april 2007, 14:43:01
Fend-off en ook nog eens 100mtr. afstand het blijft gevaarlijk en zeker op/langs de snelweg, dat blijikt maar weer.
Heel vervelend dit allemaal maar weer , zo zie je maar als hulpverlener maar je erg op je tellen passen.
Sterkte!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #18 Gepost op: 21 april 2007, 15:25:34
Hulpverlener zwaargewond door ongeval politieauto

HENGELO - Een ambulancemedewerker en een vrouw die door hem behandeld werd, zijn vrijdagavond zwaargewond geraakt in Hengelo.

Dat gebeurde doordat een politiewagen op de geparkeerde auto van de vrouw botste, aldus een woordvoerster van de politie.


De vrouw was onwel geworden en werd in haar auto door de broeder behandeld. Terwijl de twee nog in de auto zaten werd verderop een
politieauto aangereden door een vrachtwagen.

De politieauto schoot door en botste op de auto van de vrouw. Twee agenten raakten lichtgewond.

Bron: www.nu.nl


Eigen opmerking:

Een heel naar ongeval. Wat mij ook opvalt is dat het zó opgesteld is dat als je het snel leest, de politieauto op de twee inreedt. Mijns inziens is dat (bewust)
een verkeerde manier van nieuws naar buiten brengen.


Ambulancemedewerker zwaar gewond door politieauto

HENGELO - Een ambulancemedewerker is vrijdagavond zwaar gewond geraakt nadat de personenauto waarin hij hulp verleende, werd geramd door een politieauto. Dat maakte de politie zaterdag bekend. Het ongeval gebeurde op de snelweg A1 ter hoogte van Hengelo.

De ambulance stond daar om hulp te verlenen aan een vrouw die onwel was geworden. De politieauto, die later arriveerde, kwam vlak voor de plek van de hulpverlening in aanraking met een vrachtwagen en ramde daarna de personenauto.


Gewond

De ambulancemedewerker en de vrouw raakten hierbij ernstig gewond. De ziekenbroeder is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht. De twee agenten hielden aan de botsing lichte verwondingen over. De A1 ongeveer twee uur gestremd geweest.

De Rijksrecherche heeft een onderzoek ingesteld naar de toedracht van het ongeluk

Bron: www.nu.nl

En ook in het tweede bericht krijgt de politieauto de schuld terwijl ik uit de verschillende reacties begrijp dat het anders gegaan moet zijn...  :|


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #19 Gepost op: 21 april 2007, 16:00:22
Hier dan het ECHTE PERSBERICHT........ ::)

www.politie.nl

Op vrijdagavond 20 april komt er omstreeks 18.35 uur een melding binnen van een onwel geworden  passagiere van een personenauto, die reed op de A1 tussen de afslag Hengelo-Borne en Hengelo-Noord. De autobestuurder parkeert zijn auto op de vluchtstrook van de A1 en belt 112. Hierop gaan een ambulance en een politieauto naar de plek toe. De ambulance arriveert als eerste en het ambulancepersoneel verleent hulp aan het slachtoffer. De politieauto nadert de plek waar de personenauto en ambulance staat, maar komt vlak hiervoor in aanraking met een vrachtauto. De politieauto schiet door en raakt de personenauto, waarin een ambulancemedewerker de onwel geworden vrouw behandelt. De ambulancemedewerker en de vrouw raken hierdoor ernstig gewond. De twee inzittenden van de politieauto raken licht gewond. De ambulancemedewerker is per traumahelikopter overgebracht naar het ziekenhuis in Enschede. De onwel geworden vrouw en de twee agentes zijn per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis. De toedracht van het verkeersongeval wordt nader onderzocht. De twee agentes konden na behandeling in het ziekenhuis in de loop van de avond weer naar huis.