Graden en Isignes

Auteur Topic: Graden en Isignes  (gelezen 5601 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2007, 00:37:33
Ja, exact hetzelfde als de link die ik in het begin al gaf...  :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2007, 10:50:31

Hoofd agent:

http://www.112regioutrecht.nl/rangen/hagentschouder.gif[/img]

De hoofd agent heeft precies dezelfde bevoegdheden als de agent. Het enige uiterlijke verschil is de rang die zij op hun schouder dragen. De verandering van agent naar hoofd agent gaat na een diensttijd van minimaal 5 jaar vanzelf.



Dat is niet meer zo tegenwoordig  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2007, 12:10:50
en surveillanten KUNNEN tegenwoordig toch ook vuurwapendragend zijn? (afhankelijk van de opleiding)
Politie Aspirant niveau 4


Michelle1983

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2007, 12:32:29
Zie de Bewapeningsregeling politie:

Artikel 2a
1. De bewapening van de surveillant van politie bestaat tijdens de uitoefening van de dienst uit:
a. een korte wapenstok van een door de Ministers goedgekeurd merk en type;
b. de pepperspray.
2. De bewapening van de surveillant van politie bestaat mede uit het pistool:
a. tijdens de uitoefening van de taken ten dienste van de justitie, genoemd in artikel 1, eerste lid, onderdeel g, 3°, van de Politiewet 1993;
b. tijdens de uitvoering van een last voor de tenuitvoerlegging van beslissingen als bedoeld in artikel 556, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering;
c. voor de duur van het gedeelte van de opleiding dat in het korps wordt doorgebracht tijdens de uitoefening van de dienst, indien de surveillant van politie een opleiding volgt op niveau 3 of hoger als bedoeld in artikel 13, derde lid, van de Wet op het LSOP en het politieonderwijs.
3. In andere gevallen dan bedoeld in het tweede lid, is het bewapenen van de surveillant van politie met het pistool alleen toegestaan indien de Ministers daarvoor, op verzoek van korpsbeheerder, toestemming hebben verleend. Aan deze toestemming kunnen door de Ministers voorwaarden worden verbonden.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2007, 19:05:28
Ja klopt helemaal, heb zelf ook 2 strepen en een dienst pistool, zie je steeds meer met al die surveillanten die doorstromen voor niveau 3 of 4.

mvg
Mike


snoeike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2007, 23:47:45
Met de nieuwe po2002 opleiding van de politie, is er het een en ander veranderd met de rangen en standen bij de politie.

Niveau 1 = Aspirant
Niveau 2 = Politie surveillant (surveillant)
Niveau 3 = Politiemedewerker (agent)
Niveau 4 = Allround politiemedewerker (Hoofdagent)

Ik ben Aspirant niveau 4, ben ik na mijn opleiding klaar dan word ik Hoofdagent, dus 4 jaar lang draag ik 1 streep en als ik mijn diploma behaal krijg ik gelijk 4 strepen. Niveau 3 studenten die hoofdagent willen worden zullen enkele modules no moeten leren en laten zien dat ze er competent voor zijn. In de toekomst zal je dit ook in de praktijk tegen gaan komen.

Politiesurveillanten ,dus met twee strepen, dragen over het algemeen geen vuurwapen. Al zijn er wel mensen die in de opleiding zitten voor niveau 3 en 4 (doorstromers) die dus wel een vuurwapen dragen. En surveillanten van de parketpolitie dragen ook een vuurwapen.