Zwevende trap

Auteur Topic: Zwevende trap  (gelezen 1906 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Gepost op: 3 april 2007, 15:50:08
Wie heeft er ervaring voorbeelden van een zwevende trap. Nader toegelicht wordt hiermee bedoeld een trap die vanaf de eerste verdieping een vluchtweg biedt naar de begane grond. Hierbij hangt de trap horizontaal, wanneer deze gebruikt moet worden kan men deze laten zakken.


Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #1 Gepost op: 3 april 2007, 16:07:03
Zou je op zich kunnen aanmerken als een gelijkwaardige oplossing. Als voorwaarde daarbij zou je een goede uitwerking in het vergunningsproces kunnen vragen, en een periodieke toetsing.

Is in Amerika lang niet ongewoon, een trap tot aan de grond is te inbraakgevoelig.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 3 april 2007, 16:58:34
Ik zou hem niet in eerste instantie zien als gelijkwaardig. Hoe zit het met het onderhoud op lange termijn, wat als er wat onderstaat, 'valt' hij naar beneden of gaat hij naar beneden als je er op loopt, enz, enz. Waarom wilt men het niet, zijn er andere alternatieven onderzocht, enz  :)


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2007, 08:54:22
Uiteraard, dat hoort bij het onderzoek wat B&W bij elke gelijkwaardige oplossing door zou moeten voeren. Je moet de vraag kunnen beantwoorden of het op een even veilige, gezonde en gebruiksvriendelijke manier aan de functionele eis voldoet als de in het bouwbesluit omschreven oplossing.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #4 Gepost op: 19 april 2007, 10:18:21
Ja, heb er enige ervaring mee en 2 keer laten toepassen met een aantal mitsen en maaren eraan vast.
Dit via een brief naar de aanvrager gestuurd.

Bij ons kwam een noodtrap uit boven een route naar een route voor laad en losverkeer.
Toen in het land gaan zoeken voor mogelijke oplossingen en met succes. Als je naar jomyladders zoekt kom je ook bij die zwevende trap uit.
Het is een aantal keer toegepast in nederland zoals je zal lezen in het stuk.

Als je je mail doorgeeft zal ik je het stuk mailen