Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening (LPEV)

Auteur Topic: Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening (LPEV)  (gelezen 57734 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #110 Gepost op: 24 januari 2008, 18:38:37
Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening. Is iemand hiermee op de hoogte of heeft er al ervaring mee?
Of is dit in een eerder topic al besproken?
Ik zal meteen even de link naar de pagina erbij doen.

http://www.lpev.nl/index.htm

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

rob-r

• Forum gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 24 januari 2008, 18:48:38
Oke, ik had het nog niet gezien!
Bedankt, ik ga even lezen er is veel op gereageerd.
Hier mag wat mij betreft dus meteen een slotje op  :)

rob-r

• Forum gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 24 januari 2008, 19:41:40
Topic dateert al van een tijdje geleden (24 April 2007) dus ik wil er toch hier even op terugkomen.
Sindsdien schijnt er op de site toch wel e.e.a. veranderd/verbetert te zijn.
Dus graag toch jullie mening hierover (en dan echt over de LPEV) zonder met modder te gooien naar elkaar a.u.b.  O0
Ik ben nl. van mening dat we als EHBOers best iets mogen leren over hoe een s.o. op een wat proffesionelere manier over te dragen aan ambu. personeel.
En dan is er m.i. niets mis mee als we volgens de ABCD methode gaan werken en dit dus ook kunnen benoemen.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #114 Gepost op: 24 januari 2008, 21:01:25
Omdat ze zich "Landelijk protocol" noemen ben ik al tegen ;) Maar nee, ik heb de lesstof nog niet gezien.
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #115 Gepost op: 24 januari 2008, 21:17:06
Ik heb er ook niets mee, helaas...

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 24 januari 2008, 23:03:41
Ik ben voor dit soort ontwikkelingen...

Mooie lesstof.. echter 2 dingen die me tegenstaan..  

De term Landelijke Protocol EV, Daarmee tikken ze te veel mensen tegen de borst, en krijgen ze weinig draagvlak..

voor passantenhulpverleningslesstof te uitgebried,  
voor georganiseerde vormen van evenementenhulpverlening vind ik wat mager, en slaan ze op enkele punten te plank mis...

Maar beter lesmateriaal dan het Oranje Kruis..  En zeker de moeite waard om eens door te nemen.. Verder willen ze gelijktijdig lesmateriaal ontwikkelaar zijn en gelijktijdig certificerende instelling en exameninstituut..  En daarin slaan ze plank mis, bij de ontwikkelingen in de markt...

Het Oranje kruis wil in de toekomst geen leermiddelen meer ontwikkelen, maar alleen certificerings instituut zijn..

Met andere strategische marketing keuzes, had dit echt een goed alternatief voor het OK boekje kunnen zijn..
Ik ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen, ik volg het met interresse, net zoals ik de ontwikkelingen rond meduca en andere clubs volg..

rob-r

• Forum gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 25 januari 2008, 18:10:51
Ja, misschien een verkkerde keuze om het woord "protocol" in de naam te zetten maar misschien hebben ze er een bedoeling mee (b.v. hun protocol als leidraad?).
Persoonlijk zie ik het niet als beter lesmateriaal dan dat van het OK maar eerder een welkome aanvulling voor de gevorderde EHBOer.
Waarbij ik moet aanmerken dat ik sommige dingen wel ver vind gaan.
Over de evenementehulpverlening kan ik op de site overigens niets vinden.
Maar het OK doet/deed toch hetzelfde vwb. ontwikkelen van lesmateriaal, certificering en het afnemen van de examens of vergis ik me hierin?

Verder zou ik hier best een mening van een ervaringsdeskundige (een onafhankelijk iemand die er een cursus heeft gevolgd) willen lezen.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #118 Gepost op: 25 januari 2008, 18:23:21
Het probleem is niet "protocol", dat mag iedereen gebruiken. Het probleem is het woord "landelijk".
Arts  www.alphalog.nl

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 27 januari 2008, 14:25:49
Het probleem is niet "protocol", dat mag iedereen gebruiken. Het probleem is het woord "landelijk".

"Landelijk Protocol" suggereert een breed draagvlak, terwijl het een van de aanbieders ies van eerste hulp opleidingen..

Aan de ene kant moet ik ze complimeren met het vele werk, wat ze in relatief korte tijd hebben verzet.. Een alternatief erbij betekend keuze vrijheid voor de consument..