Waarom organisaties als DAN hun eigen lesmateriaal voorschrijven is duidelijk, het zijn commecrciele organisaties, zij alleen verkopen deze materialen en daardoor maken alleen zij (en de aangesloten instructeurs voorzover die niet non-profit werken) winst op de verkoop van dat lesmateriaal.
Jacques
Jacques,
DAN als een commerciele organisatie afschilderen vind ik wat kort door de bocht..
De reden waarom DAN en MFA hun eigen lesmaterialen, verplicht stellen, is dat zij een bijzondere didactische methode gebruiken. (Geld mij inziens meer voor MFA zelfs dan voor DAN). Als je kijkt wat de inkoop van zo'n studentenpakket kost, is dat net nagenoeg net zoveel als een Compleet Oranje Kruis lespakket. Bij het Oranje Kruis komt daar nog een compleet certificeringspakket boven op. Bij DAN en MFA tot CIC+ is dat inclusief.. Echter elke instructeur weet ook,dat het studentpakket en lesmateriaal, certificeringkosten, maar slechts 1 component in de prijs is..
MFA is een commerciele organisatie, echter hun prijzen liggen vaak lager dan het OK pakket..
Ik ben wel benieuwd naar het lespakket van deze organisatie..