En vergeet de hele belangrijke factor tijd niet !
Ten eerste; het is mogelijk om de melding aan te laten passen in GMS, hiermee bedoel ik dus niet door de 'luie centralist', zoals jullie hem noemen, maar door beheer, zodat alle meldingen hetzelfde zijn en geen specifieke informatie bevatten.
Ten tweede; als je het mij vraagt moet P2000 geheel versleuteld worden, zodat er niet meer is mee te lezen, anders dan door de gealarmeerde eenheden.
Hier zal veel commentaar op komen, maardat doe ik met de achterliggende gedachte;
Sander heeft het over een 'ongewenste ontwikkeling', o.a. voor de privacy van de patient.
Helemaal mee eens, maarrr....
Mijn mening is dat dat ook voor de brandweer geldt. Ik heb namelijk al meerdere keren gehoord dat verzekerningsbedrijven post hebben gestuurd naar mensen die brand hadden gehad. Het is heel frustrerend als je dan enekele weken later post krijgt (soms zelfs van meerdere verzekeringsbedrijven) met kreten als;
Bij ons had uw brandschade wel goed worden behandeld.... o.i.d.
Na een klein onderzoekje bleek dus dat alle mensen die in een bepaalde week op P2000 waren verschenen met een brandmelding deze post hadden gekregen, ook de valse meldingen en verder niemand in de buurt / kennissenkring e.d.
En daarom heb ik zoiets van: versleutelen die hap! Als ze het dan toch zo graag willen (C2000), doe het dan goed en doe alles!