Open dag Ambulance Zorg Rotterdam Rijnmond

Auteur Topic: Open dag Ambulance Zorg Rotterdam Rijnmond  (gelezen 25097 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #70 Gepost op: 3 juni 2007, 22:54:18
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh.
Hahahahaha.

Nou de demo gister voor mij(en mijn teamgenoten) liep na een geslaagde dag toch nog af met een domper.
Tijdens het opruimen gaat de pager af.
AED assistentie voor de locale brandweer aldaar.
In het locale winkelcentrum alwaar wij stonden lag een jonge man(24) met een hardstilstand.

En aangezien wij er op nog geen 2 minuten loopafstand vanaf stonden was de keuze dus snel gemaakt.
Rennen en aangekomen natuurlijk direct reanimeren aangezien er  nog geen ambu en brandweer tp was.
Wel waren omstanders alvast een poging gestart.

Ik ben zelf nog al reanimerend meegegaan de ambu in en met een spoedtransport richting EMC.
Heb daar binnen op de crashroom gelijk een live demo gehad van de LUCAS (dat reanimatieding wat in ZHZ nu op proef is.)
Maar helaas het heeft allemaal niet meer mogen baten.
Dus al met al een geslaagdse dag met een k.. einde.



Klote man. Echt heel erg. Het is natuurlijk altijd erg, maar zo jong iemand.... zet je wel altijd aan het denken. Heel goed dat jullie op eigen intiatief zijn gaan rennen (want volgens mij werden slechts een aantal ambulances en de brandweer gealarmeerd, ondanks dat jullie daar stonden); aan jullie en de opkomsttijd heeft het in elk geval niet gelegen!
greetz,  Enrique


sajo

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 3 juni 2007, 23:21:19
Tja je gaat er niet echt vanuit dat er daadwerkelijk op zo'n dag iets gebeurd , maar het zit wel in je achterhoofd
Sterker nog,
de Ambu die als eerste tp was is tot ongeveer 15.00 uur daar aanwezig geweest
 omdat zij ook even een kijkje hadden genomen op het plein.
 Omdat het geheel tot 15.00 uur duurde waren zij hun weg net weer gaan vervolgen
Amper 20 minuten later gebeurde dit.
(melding CPA was om 15.17 uur onwel. en 15.21uur was melding brandweer Ridderkerk AED assistentie. waarop wij zijn gaan rennen).

Maar goed, wij hebben gedaan wat in onze macht lag,maar het heeft helaas niet mogen helpen.
En dat gevoel is gewoon kut,maar dat slijt wel weer.
Ik zou me schuldiger hebben gevoeld als we niks hadden gedaan en door waren gegaan met opruimen.
Dus ik heb er wel vrede mee.(klinkt misschien vreemd ).

@ Enrique, ik zie jou denk ik zaterdag wel dan hoor je nogwel verder denk ik.
@ Rick Jammer man, maar goed ik zie je nog wel in de regio.


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #72 Gepost op: 4 juni 2007, 17:24:36
forumgenoten,

uit het ridderkerkse courantje van gisteren.

aanstaande zaterdag 9 juni  bij de opendag van de VRR / AZRR zullen nieuwsfotograven en andere belangstellenden met professionele camera's geweerd worden door de politie.

hiertoe is besloten na overleg tussen gemeente en organiserende diensten.
men is bang dat grote getalen fotograven zich zullen mengen om de mooiste plaatjes te schieten,
dit zou ten kosten gaan van het plezier wat jong en oud zouden hebben als er geen lastige fotograven rondom het materieel geschaard staan.
op de vraag waarom dit besluit antwoord de woordvoerder: er circuleren al zoveel berichten op het internet over fotograven die zullen komen,het moet nu maar eens afgelopen wezen, de dag is met name voor de kinderen, die willen wij niet verstoord hebben op zo'n dag. gezien de chaos op 2 juni bij de veiligheidsplein willen wij dit hoe dan ook voorkomen.
speciale entreekaarten voor fotograven zullen die dag te verkrijgen zijn bij de AZRR, zodat men op gezette tijden een plaatje kan schieten. kosten van een passpartoekaart 5 euro.


sterkte jongens.

groet

logistiek 8)


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 4 juni 2007, 17:33:48
Heb je er lang over gedaan om het te verzinnen?  8)

Hahaha, wat een ONZIN dat bericht ;D


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #74 Gepost op: 4 juni 2007, 17:36:00
Heb je er lang over gedaan om het te verzinnen?  8)

Niet lang genoeg, bij een krant weten ze vast wel dat het fotografen is en niet fotograven.. jammer hoor ;)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #75 Gepost op: 4 juni 2007, 17:39:07
ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van!
Zo'n opendag is voor iedereen... Als nieuwsfotograven en andere belangstellenden met professionele camera's geweerd worden door de politie vind ik dit diep triest ;)
Wat verstaan hun dan onder de professionele camera's?
En sinds wanneer loopt de politie het internet af te zoeken mbt ''er circuleren al zoveel berichten op het internet over fotograven die zullen komen'' Heeft men niks beters te doen?
En waar staat dat het een dag is met name voor de kinderen? Ik ken het niet vinden... ::)
Dus volgens mij is dit gewoon bullshit.. sorry hoor :-[
Weer of geen weer... altijd brandweer


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 4 juni 2007, 17:39:15
Niet lang genoeg, bij een krant weten ze vast wel dat het fotografen is en niet fotograven.. jammer hoor ;)

Hahahaha, ja inderdaad. Ik vond het zowiezo al raar omdat als ik sta te spotten in Rotterdam-Rijnmond er altijd wel iemand naar mij toe komt om de open dag zaterdag duidelijk te maken.


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #77 Gepost op: 4 juni 2007, 17:45:46
Hahahaha, ja inderdaad. Ik vond het zowiezo al raar omdat als ik sta te spotten in Rotterdam-Rijnmond er altijd wel iemand naar mij toe komt om de open dag zaterdag duidelijk te maken.

haha alwin dan denken ze ook dan zien we hem voorlopig ff niet meer ;D

Bij deze moet ik met schaamrood op mijn wangen vermelden dat ik helaaas verhinderd ben om deze opendag bij te wonen. :-X
ik ben ingeroosterd die dag in het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht....
maarrrr ik weet zeker dat er mooie foto's die dag geschoten gaan worden zodat ik niets hoef te missen. 8)

iedereen alvast een hele fijne dag ;)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #78 Gepost op: 4 juni 2007, 17:51:44
Ehmmmm, wil niet vervelend doen maar heb net over de mail van Logistiek het echte bericht gehad en het ziet eruit alsof het echt is.  :-X


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 4 juni 2007, 17:57:46
Ehmmmm, wil niet vervelend doen maar heb net over de mail van Logistiek het echte bericht gehad en het ziet eruit alsof het echt is.  :-X

Als dat zo is, dan heb ik helemaal geen respect meer voor de politie. Dat zou een wagelijke streek zijn.