dragen shirts werkpak

Auteur Topic: dragen shirts werkpak  (gelezen 5915 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Gepost op: 27 april 2007, 22:09:57
hi, Rodekruisvrijwilligers,
zomer komt weer aan, dus maar een passend onderwerp bedacht: we dragen het werkpak allemaal wel eens, en na een hele tijd lopen in zo'n werkpak valt het me ineens op dat de ene zijn/haar shirt in zijn/haar broek doet, en de ander de shirt gewoon los  over de broek laat 'hangen' en de ene heeft de kraag om hoog, en de andere heeft de kraag netjes zoals deze 'hoort'

bestaan hier eigelijk richtlijnen?? zo niet zou het handig zijn als deze er wel waren?? en wat is handig/praktisch volgens julie??

groetjes,

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 27 april 2007, 22:13:15
Even zonder er verstand van te hebben:

De ene ambulanceverpleegkundige draagt een vestje over het t-shrit, de ander enkel t-shirt.. weer een ander een longsleeve en de volgende loopt met de jas aan. Ik vind het als burger zijnde niet echt uitmaken, als ik maar kan zien wie wat is.

Ik vermoed dat er mbt kragen en/of t-shirts in broeken of niet geen richtlijnen zijn maar zoals eerder gezegd: Ik heb eigenlijk geen idee, puur logica wat ik hier neerkalk  :)

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 27 april 2007, 22:18:30
tja idd maar is wel een beetje mooi voor het oog als alles een beetje netjes er uitziet. toch???

SirMark

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2007, 22:22:51
een shirt uit de broek kan ook netjes staan.. ligt er maar net aan welke persoon het doet

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 27 april 2007, 22:25:11
^-^ jaa oke, t ligt idd ook aan de persoon, want bij de ene staat dat weer beter dan de ander, en andersom natuurlijk, maar mijn eigelijke vraag was wat staat over het algemeen netter/praktischer vind men??

Kanarie

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 april 2007, 22:44:00
Ik vind 'bij de broek in' prettiger: het staat bij mij netter en de broekrand kan niet kriebelen. Maar vooral bij de meeste gezettere mensen, vind ik het veel mooier staan als de polo over de broek hangt. Het kraagje doen de meeste mensen volgens mij standaard omlaag. Kraagjes omhoog zetten doe je maar bij de jaarclub van je studentenvereniging :P

Kanarie

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2007, 22:52:28
Oh ja en nu de eigenlijke vragen natuurlijk. Of er richtlijnen zijn, weet ik niet. Ik neem aan dat ergens wel is vastgelegd 'dat je er representatief uit moet zien', maar ik neem aan dat dat niet voorschrijft of je je polo-shirt wel of niet bij je broek in moet hebben. Aan de andere kant, er waren volgens mij wel exacte richtlijnen over het blauwe pak.

Ik zou het overdreven vinden als er zulke richtlijnen waren, want die zouden dan iets voorschrijven wat bij de een inderdaad heel netjes staat, maar waarmee iemand van een ander postuur voor gek loopt. (soepjurk bij magere mensen of uitpuilende vetkwabben bij dikkere mensen)

SirMark

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2007, 19:14:46
Over het algemeen vind ik t-shirt / polo / longsleeve in de broek: mooie bijpassende riem altijd erg netjes staan!

Mark

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 april 2007, 21:24:34
Zover ik weet zijn er geen richtlijnen voor. Misschien maar goed ook, want het zou erg betuttelend zijn. Ik vind anderzijds wel dat de kleding representatief gedragen moet worden. Of het nou in de broek zit of los, zoals kanarie al zegt, het hangt een beetje van de omvang af, zowel van de polo als van de drager. Kraagje omhoog? Kan er niets aan doen, maar loop je dan niet een beetje voor gek in je RK-werkpak?

Een lastigere discussie is het wel/niet dragen van een korte broek. Zover ik weet heeft de KLM lijn geen korte- of afritsbroeken. Ik vind het dragen van een korte broek niet gepast wanneer je actief bent met het verlenen van eerste hulp, dat wil zeggen, slachtoffers behandeld.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 28 april 2007, 22:09:36
ik loop soms als het heel erg warm is bij klein schalige evenementen wel eens in een halflange broek, rkshirt, en eventueel bodywarmer. maar is er nog een bepaalde rede voor wat betreft ARBO ofzo dat oficieel alleen lange broeken gedragen worden??