dragen shirts werkpak

Auteur Topic: dragen shirts werkpak  (gelezen 5913 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 april 2007, 14:40:20
Ik ben helaas niet zo thuis in de ARBO-regels, maar het is de moeite waard het eens uit te zoeken. Persoonlijk ben ik niet zo dol op kortebroeken in de hulpverlening, imv de (m.n. mannelijke) beenbeharing. Dat lijkt mij voor een slachtoffer niet echt prettig. Daarnaast denk ik dat een lange broek ook een eventuele bescherming biedt tegen brakende/bloedende slachtoffers, al is ie maar erg dun.

Ik moet wel bekennen dat ik afgelopen jaar bij de Vierdaagse soms wel spijt had dat ik geen kortebroek (aan)had... ::) 8)

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #11 Gepost op: 29 april 2007, 14:55:13
ik heb over het algemeen mijn tshirt over mijn broek, behalve als ik mijn trui aan heb. In nijmegen zijn (volgens mij) langebroeken verplicht. iig wel voor de keuken
treat the patient, not the number

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 29 april 2007, 22:45:33
Als strandwachter kan ik me voorstellen dat het ook voor het RK mogelijk wel handig zou zijn om bij bepaalde inzetten over een afrits-broek te kunnen beschikken. Ik vind draagcomfort voor de persoon in kwestie een stuk belangrijker dan "eenheid van tenue" of wat de buitenwacht nu leuk vindt of niet. Een S.O. heeft wel wat anders aan z'n hoofd dan de outfit van de hulpverlener. Als de boel maar schoon is.
T-shirt of polo met lange mouwen lijkt me met mogelijk lang posten in de zon en de toenemende kans op huidkanker ook geen luxe.

Kees  8)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 1 mei 2007, 22:32:48
Lange broeken zijn hier in Nijmegen idd verplicht, tenzij het te heet is.
Arts  www.alphalog.nl

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2007, 19:55:24
excuus, voor mij is nijmegen synoniem voor de vierdaagse. maar ook hier in nunspeet zijn lange broeken verplicht (geloof ook een stukje arbo technisch)
treat the patient, not the number

JeanBateau

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2007, 20:31:21
De bewegingsvrijheid is groter als men het shirt uit de broek draagt, maar dan moet wel iedereen dat doen en ook vanaf het begin dus niet eerst in de broek en daarna er uit want dan krijg je van die gekreukte onderkanten

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2007, 20:37:59
De bewegingsvrijheid is groter als men het shirt uit de broek draagt, maar dan moet wel iedereen dat doen en ook vanaf het begin dus niet eerst in de broek en daarna er uit want dan krijg je van die gekreukte onderkanten
;) tja dan moet je je polo ook niet te strak in je broek stoppen...

Mij maakt het niet uit, los of in de broek. Voordeel van in de broek is dat je nergens in kan hangen en je shirt miss wat schoner blijft?

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2007, 20:44:47
Vind wel dat of iedereen shirt in de broek doet, of iedereen shirt uit de broek. Beetje eenheid is nooit weg!

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2007, 00:07:44
zolang het er maar netjes uit ziet vind ik het wel best. het oog wilt ook wat he? wat betreft korte broeken, ben ik voorstander van die halflange broeken (icm slippers bij extreem warm weer) indien de omstandigheden het toelaten. heb er bij ons nooit wat over gehoord dat het niet mag...

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2007, 14:42:11
Slippers tijdens een inzet?! Ik hoop het niet zeg! Behalve dat het niet ideaal is als je wat langere afstanden moet afleggen, al dan niet in een hoog tempo, mag het volgens de arboregels niet eens. Ik meen dat die veiligheidsschoenen voorschrijven.