Stadswacht & Co

Auteur Topic: Stadswacht & Co  (gelezen 2866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 28 april 2007, 00:28:33
Televisieserie Stadswacht & Co van start

26-4-2007
De televisieserie Stadswacht & Co gaat op vrijdag 27 april op RTV Dordrecht van start. Een aantal stadswachten van de gemeentelijke afdeling Toezicht is de afgelopen tijd door de camera gevolgd tijdens hun werk in de wijken. Doel van de serie is om meer inzicht te geven in de werkzaamheden van stadswachten.

 In elke aflevering staat een ander thema centraal. Vóór de zomer zijn zes afleveringen te zien. Na de zomer volgen er zeer waarschijnlijk nog vijf. De uitzendingen van Stadswacht & Co zijn steeds vanaf vrijdagavond te zien (aansluitend aan het journaal van zes uur) en worden het hele weekend ieder uur herhaald.

‘Als ik stadswacht was…’
De onderwerpen die in de uitzendingen worden belicht zijn per wijk verschillend. Afhankelijk van wat er in een bepaalde wijk speelt. Hierbij is rekening gehouden met de uitkomst uit de enquête ‘Als ik stadswacht was’ die in 2005 werd gehouden onder alle Dordtenaren. De enquête had tot doel om bewoners van Dordrecht te vragen waar en waarvoor ze stadswachten zouden willen inzetten. Ook de ervaringen van Dordtenaren met stadswachten komen in de serie aan bod.

Vergroten bekendheid
De serie Stadswacht & Co maakt deel uit van een campagne om bekendheid van stadswachten onder Dordtenaren te vergroten. Hiervoor is afgelopen februari een ander project gestart; ‘De stadswacht: ook in uw buurt!’. Stadswachten gaan langs winkelcentra, markten en andere druk bezochte plekken in alle Dordtse wijken om in gesprek te komen met het publiek. Op deze manier willen ze laten zien wat ze voor de bewoners kunnen betekenen.





Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2007, 19:00:16
Eerst was er toch ook Wielklem & Co? tweeling?

Dat was altijd een heel vet programma. Deze ga ik dus zeker kijken!


paul_hartog

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2007, 22:09:25
rtv utrecht probeert ook iets in die geest uit te zenden maar dat is gewoon te lachwekkend voor woorden en het duurt ook maar 2 minuten ofzo :-X :-\ ;D


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2007, 20:43:16
De afleveringen worden hier goed bekeken en beoordeeld (Ik zit zelf bij TV Dordrecht)
Het is gemaakt het principe CAMJO (Camera-Journalist) een groot voorbeeld is hier in Nederland Frans Bromet.
Hij doet ook het camerawerk en de interviews. Zo kan je met weinig mensen en middelen een programma maken.