De brandweer & de brandweerhobbyist

Auteur Topic: De brandweer & de brandweerhobbyist  (gelezen 1682 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CAPPIE

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 29 april 2007, 00:31:25
Hoi een ieder, ben zelf alweer zo,n 30 jaar brandweerhobbyist en met veel plezier daar niet van maar toch vraag ik mij af hoe denkt de brandweerman cq brandweervrouw over zo,n persoon die dat is.
Ben benieuwd naar jullie reactie, met vriendelijke groeten, Henk Limburg

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 29 april 2007, 01:15:38
Ik ben dan geen brandweer medewerker maar ik wil toch even reageren:

Bij ons in de stad moet ik zeggen dat wij als hobbyisten goed worden ontvangen. Vorige week ben ik naar de kazerne gegaan in de hoop dat deze open was om wat plaatjes te schieten. De beheerder was op het achterterrein, deed even alle poorten / deuren open, lichten aan, zodat er mooie plaatjes geschoten konden worden. Over het algemeen gaat het hier dus goed!

Ik denk dat de waardering van de brandweer naar de hobbyist toe ook met kennen te maken heeft. Hier maak ik al zo'n 4 jaar foto's van inzetten en alles omtrent de Brandweer. Ze gaan je kennen, weten waarom je het doet en de waardering word groter als ze leuke platen zien staan op websites.

Maar het zou best kunnen dat dit elders in ons kikkerlandje anders is?

Mark

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 29 april 2007, 09:13:34
Hoi een ieder, ben zelf alweer zo,n 30 jaar brandweerhobbyist en met veel plezier daar niet van maar toch vraag ik mij af hoe denkt de brandweerman cq brandweervrouw over zo,n persoon die dat is.
Ben benieuwd naar jullie reactie, met vriendelijke groeten, Henk Limburg
Over het algmeeen zijn de verhouding best goed,en wordt er wel tijd gemaakt om de hobyist zijn plaatjes te kunnen laten schieten.Het hangt ook voor een groot del van de hobyist zelf af,als deze zich niet al te opdringerig opstelt kan het erg leuk zijn om zo,n hobyist erbij te hebben lopen.Wij hebben sinds vorig jaar ervaring met een 2tal jongens,maar die werden stierlijk vervelend.Waren op iedere oefenavond,liepen constant voor de voeten.En tegen hun is verteld dat zij niet meer mochten komen