Bellen via C2000 apparatuur

Auteur Topic: Bellen via C2000 apparatuur  (gelezen 5039 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2007, 07:19:07
Je kunt alleen van porto naar porto bellen hoor
Jeroen, let op wat je zegt.  ;)
Je kan met C2000 apparatuur gewoon bellen. Van een portofoon of mobilofoon naar een vaste lijn of naar een mobiele telefoon. En de kwaliteit van de verbinding is meer dan uitstekend! Er is zelfs een full-duplex verbinding mogelijk zoals dat nu het geval is met telefoneren.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #11 Gepost op: 9 juli 2007, 11:10:33
vn porto naar porto bellen? een portofoon is toch om van porto naar porto te communiceren?? of is dat bellen een prive gesprek zeg maar


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 9 juli 2007, 11:33:16
Volgens mij zijn er met de Nokia portofoons 2 mogelijkheden. Ik weet alleen niet de officiële termen.
1) Echt bellen zoals met gsm, maar dat is bij ons uitgeschakeld, omdat dit teveel van het netwerk vergt.
2) Private call tussen twee stations (porto-porto of mobi-porto).


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #13 Gepost op: 9 juli 2007, 12:04:24
Volgens mij zijn er met de Nokia portofoons 2 mogelijkheden. Ik weet alleen niet de officiële termen.

2) Private call tussen twee stations (porto-porto of mobi-porto).

Dat is gewoon een feature van Tetra. Als je met elkaar wilt praten zonder dat anderen meeluisteren kan je elkaar bereiken op de ID's van de desbetreffende portofoon of moiblofoon. Dat is dan een "private call". Dan heb je ook nog "group call" en dat is een oproep "over het kanaal", dus iets wat iedereen in dezelfde groep kan horen.