Wil hier ook even m'n zegje doen (berg je maar
)
Het plaatsen van de basisgegevens van een voertuig vind ik wel belangrijk. Wil wel weten wat ik zieop de foto. Dus bijv. Dienst waarvan het voertuig (natuurlijk ook ander materieel) is, functie v/h voertuig, merk, type, bouwjaar enz.
Je moet natuurlijk nooit het achterste van je tong laten zien
Waar ik ook erg moe van wordt zijn die 'pleur het hier maar neer' topics zoalsik ze liever noem, zoals de eerder genoemde voorkantjes, bovenkantjes, zijkantje, kontjes enz. Op die manier wordt dit board een ongeorganiseerde puinhoop. We hebben vaak al twee topic's waar een voertuig geplaatst kan worden (per merk en per dienst), nu komen er steeds meer bij. De voorkant vind je in frontjes, de achterkant in lekkere kontjes, de zijkant in het gelijknamige topic, de details in het 'detailtopic'. Een foto schuin van de voorkant (zoals we ze graag zien) vind je dan in een topic per merk of per dienst. Op die manier mag je dus 5 topics af om een voertuig bij elkaar te rapen
Plaats de foto's van één voertuig dan liever bij
of het merk
of de dienst. En als er dan per sé nog een detail bij moet of een zijkantje, dan kan je die foto gewoon in datzelfde topic zetten. Op deze manier vind ik dit board een puinhoop worden.
En nog een ander puntje: Ik wordt er ook een beetje moe van dat dezelfde voertuigen tientallen keren voorbij komen. Voorheen was het zo dat hier een voertuig geplaatst werd en misschien een half jaar later nog een keer (door een andere gebruiker
!). Nu zie je elke week dezelfde voorbij komen. Voor mij gaat de lol eraf op die manier. Ik ga m'n foto's niet plaatsen als het betreffende voertuig toch al tig keer op het forum staat. Daarom is het aantal posts van mijn kant ook flink teruggelopen en ik ben niet de enige waarbij dat het geval is.
Trouwens vind het ook niet erg goed overkomen, zeker niet op een forum waar zowel de "beroeps" als de "hobbyist" actief zijn. Je krijgt straks een situatie dat de "beroeps" weg gaan op zoek naar een forum waar wat meer beroeps zitten.
Dan zien we nu al. Er zijn verscheidene mensen geweest die ook een soort van hulpverleningsforum wilden opstarten. Dat is nooit gelukt of in ieder geval nooit zo'n succes geworden als dit forum. Wel zie je steeds meer fora per discipline ontstaan, waar gelijk een aantal leden naartoe vertrekt. Een groot deel daarvan blijft gelukkig ook hier actief, maar een ander deel is 'voorgoed' vertrokken. Vergelijk de ledenlijsten van dit forum en bijvoorbeeld het brandweerforum, ambulanceforum of het reddingsnet forum maar eens. Daar zie je veelal dezelfde personen, waarvan sommigen helaas niet meer op dit forum te vinden zijn. Jammer, gaat te koste van de kracht van dit forum (vele disciplines bij elkaar, veel van elkaar leren. Wordt lastig als men zich naar de eigen discipline 'terugtrekt').
Mijn off-topic relaas tot zover