Herkomst voertuig

Auteur Topic: Herkomst voertuig  (gelezen 4114 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Gepost op: 4 mei 2007, 22:12:05
Ik zie vaak prachtige foto's van de meest mooie voertuigen voorbij komen.
Wat ik mis is dat vaak de herkomst van de voertuigen niet vermeld wordt.

Ik ben vaak nieuwsgierig waar zo'n voertuig is gestationeerd en wat voor soort voertuig het is  ;)

Misschien is het aardig om hier wat aandacht aan te besteden  O0

Graag jullie mening !!




Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2007, 22:14:34
Ja precies O0 Goed idee!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2007, 22:42:29
Ik denk dat het juist beter is om je eigen denkvermogen te gebruiken en niet met z'n allen op een kluitje te gaan staan. Mijn persoonlijke evaring van de afgelopen weken is nl. dat heel deze regio (Rotterdam eo.) zo'n beetje plat gefotografeerd is. Gewoon elkaar gezellig ouderwets na-apen >:(. Betekent dus dat sommigen de creativiteit van een kiwi hebben, en 80% van de gepostte pic's zijn dan ook allemaal hetzelfde :P. Van mij zul je dit soort info dan ook minder snel krijgen omdat ik de ervaring heb dat het zonder deze info ook prima lukt om écht bijzondere pic's te maken...  :| Ik begin er dus niet meer aan..


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2007, 22:47:01
wat is nou het bezwaar om neer te zetten dat het bijvoorbeeld een TS van Brandweer Amsterdam Osdorp is, bouwjaar bijvoorbeeld 2003, tankinhoud, 1500 liter etc etc


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2007, 23:02:36
Ja daar heb je weer gelijk in Dirk.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2007, 13:46:11
Ik denk dat het juist beter is om je eigen denkvermogen te gebruiken en niet met z'n allen op een kluitje te gaan staan. Mijn persoonlijke evaring van de afgelopen weken is nl. dat heel deze regio (Rotterdam eo.) zo'n beetje plat gefotografeerd is. Gewoon elkaar gezellig ouderwets na-apen >:(. Betekent dus dat sommigen de creativiteit van een kiwi hebben, en 80% van de gepostte pic's zijn dan ook allemaal hetzelfde :P. Van mij zul je dit soort info dan ook minder snel krijgen omdat ik de ervaring heb dat het zonder deze info ook prima lukt om écht bijzondere pic's te maken...  :| Ik begin er dus niet meer aan..

Ben het volledig met je eens! Probeer zelf eens een route uit te stippelen in plaats van de broodkruimels te volgen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2007, 14:38:48
Ik denk dat het juist beter is om je eigen denkvermogen te gebruiken en niet met z'n allen op een kluitje te gaan staan. Mijn persoonlijke evaring van de afgelopen weken is nl. dat heel deze regio (Rotterdam eo.) zo'n beetje plat gefotografeerd is. Gewoon elkaar gezellig ouderwets na-apen >:(. Betekent dus dat sommigen de creativiteit van een kiwi hebben, en 80% van de gepostte pic's zijn dan ook allemaal hetzelfde :P. Van mij zul je dit soort info dan ook minder snel krijgen omdat ik de ervaring heb dat het zonder deze info ook prima lukt om écht bijzondere pic's te maken...  :| Ik begin er dus niet meer aan..

Vandaar dat de VVB foto tourtochten uitstippelt. Dan kan iedereen dezelfde foto's maken.

Sorry Dirk maar ik kan je hierin niet volgen. Vaak worden de meeste foto's op opendagen etc. gemaakt. Dan worden de voertuigen niet voor elke fotograaf anders neergezet. Maar dat wordt ook niet bedoelt door Christiaan. Hij, en ik ook, zouden wel iet meer Technische en standplaats  gegevens van de gefotografeerde voertuigen willen hebben.

Zelf erger ik mij meer aan de, voor mij, onnodige topics als voorkantjes, zijkantjes, bovenkantjes, achterkantjes (kontjes) en detailfoto's van de voertuigen, deze hebben voor dit forum geen directe meerwaarde. (Ik wacht nog op de Idi... >:D die een topic Onderkantjes bedenkt)

Nu we dit toch aan halen. Het blijkt helaas steeds meer noodzakelijk dat men een Copyrightteken op de foto aanbrengt, hierop is in principe niets tegen intebrengen, maar kan het a.u.b. iets decenter. Vooral de Copyrighttekens die dwars door het voertuig heenstaan. Dit verminkt de foto in het geheel. Voor Uw begrip mijn hartelijke dank.

Aaldert


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2007, 16:03:18
Beste medeforummers,

ik zal proberen uit te leggen wat ik precies bedoel:

De afgelopen decennia -toen er nog geen internet en e-mail bestond- heb ik honderden, zoniet duizenden telefoontjes moeten plegen om ergens achter te komen waar een voertuig stond. Als ik dan met de nodige moeite uiteindelijk de afspraak gemaakt had om het te kunnen fotograferen gebeurde het ook regelmatig dat men mij "vergeten" was. Heeft mij ook dágen wachten gekost. Geeft niets, en dat maakt een hobby juist zo leuk. De ene keer lukt het, de andere keer zit het flink tegen.

Wat ik nu om mij heen zie gebeuren (lees: zelf regelmatig ervaar) is dat als er iemand wat bijzondere foto's plaatst, men gelijk via SMS/mail/PM gebombardeerd wordt met vragen als hoe-wat-waar-wanneer-wie? Dat ervaar ik als minder prettig. Waarom? Omdat het de gemakkelijkste en minst leuke weg is. Iemand anders het voorwerk laten doen, en dan zelf in de sleur meehobbelen".

Soms kun je domweg ook niets zeggen over een fotolokatie omdat je daar door niet nader te noemen "omstandigheden" terecht bent gekomen. Het horen-zien-zwijgen vindt ik dan ook een zéér belangrijk punt. Zeker bij politievoertuigen wordt het ook steeds moeilijker om de "krenten in de pap" te fotograferen omdat het vertrouwen in de burger met een fotocamera ook steeds minder wordt. Gelukkig heb ik daar nog niet echt veel last van, alhoewel ik tegenwoordig altijd mijn legitimatie bij mij heb. Maar ik laat mij er niet door weerhouden om al rijdend door Nederland mijn ogen en oren open te houden en waar nodig op de bel te drukken om mijn verhaaltje te doen zodat ik uiteindelijk weer met de beoogde plaatjes huiswaarts kan...


Kortom, wees creatief, houdt je éigen broek op en gedraag je correct. Dan maak je de foto's die jíj wilt en die iemand anders (nog) niet heeft!


Groeten,

NikonDirk, alias "De doorgedraaide Kritische Notenkraker"  :P


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2007, 16:03:35
Aalbert,

Ik ben het met je eens. Ik heb een tijd zelf de nodige informatie bij de door mijn geplaatste foto's geplaatst. Ik ben dan in principe een voorstander van openheid wat betreft de hobby kant van de hulpverlening, indien dit in zover mogelijk is. Ben ook van mening dat we gezamenlijk veel meer kunnen doen dat in je eentje, maar ja. er zijn nu eenmaal personen die alles voor hun zelf willen houden en het liefst de enige foto's hebben van bepaalde hulpverleningsvoertuigen laat staan de gegevens van deze voertuigen.

Daarnaast ben ik het roerend eens wat betreft de verschillende topics met onderdelen van hulpverleningsvoertuigen, Ik kan mijn er wel in vinden als het hierom iets bijzonders gaat maar niet in het feit dat je verschillende malen hetzelfde woord of embleem ziet. En dan heb ik het ook nog geeens over de kwaliteit van sommige foto's, Ik begrijp dat niet iedereen even goede foto's kan maken. Maar om slechte foto's een paar keer door het beeld te zien gaan, vind ik toch wel jammer. Trouwens vind het ook niet erg goed overkomen, zeker niet op een forum waar zowel de "beroeps" als de "hobbyist" actief zijn. Je krijgt straks een situatie dat de "beroeps" weg gaan op zoek naar een forum waar wat meer beroeps zitten.

Misschien is dat wel de reden dat ik zelf ook veel minder actief hierop het forum ben.


Dirk,

Ik ben het wat betreft het leveren van informatie over personen en contacten bij korpsen eens. Deze zal men zelf moeten inwinnen, Maar waar het mijn omgaat is de standaard gegevens van een voertuig. Deze kun naar mijn idee gewoon bij een geplaatste foto gezet worden. Dat je soms een kenteken of een standplaats niet bekend mag maken is natuurlijk daaraan toe, weet hier zelf alles van en doe dat dan ook niet. Maar voor het gewone hulpverleningsmaterieel hoeft dit toch geen probleem te zijn.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2007, 16:14:36
Dag Louis,

ik denk dat er ook wel een degelijk verschil is tussen het fotograferen van politie- en brandweervoertuigen. Een kazerne loop je over het algemeen makkelijker binnen dan een bureau. En ik ben inderdaad graag alleen op pad, zo'n "éénling die graag alles voor zichzelf houdt". Maar na alle gedane moeite mag dat dan ook wel vindt ik. En het legt mij zeker geen windeieren, in tegendeel.  :)

Groeten,

Dirk.