Herkomst voertuig

Auteur Topic: Herkomst voertuig  (gelezen 4113 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2007, 16:29:59
Dirk,

Natuurlijk zit er een verschil tussen de manier van binnenkomen bij de verschillende hulpverleningsdienst. Het is zeker zo dat men bij de politie niet zo gemakkelijk meewerkt als bijvoorbeeld bij de brandweer of de ambulancedienst. Het word al helemaal moeilijk als men de Marechaussee benaderd.
En wat betreft dat eenling zijn, daar zal in jouw geval toch wel meevallen gezien het feit dat je toch regelmatig foto's hierop het forum plaatst. Trouwens die opmerking was bedoeld in de richting van andere die hier wel meelezen cq actief zijn en waar we nog nooit een foto van gezien hebben. Terwijl ik zeker weet dat er personen bij zijn die wel degelijk foto's maken van hulpverleningsvoertuigen. Ik hoor en zien tijdens mijn werkzaamheden genoeg.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2007, 17:01:59
Aaldert,

ik wil toch nog even mijn visie geven op de door jou aangehaalde punten:

Citaat
Vaak worden de meeste foto's op opendagen etc. gemaakt. Dan worden de voertuigen niet voor elke fotograaf anders neergezet.
Daar moet je ook alleen naar toe gaan om te kijken wát er staat. Later maak je daarvoor een afspraak om hem op jou manier te kunnen fotograferen.  8)

Citaat
Zelf erger ik mij meer aan de, voor mij, onnodige topics als voorkantjes, zijkantjes, bovenkantjes, achterkantjes (kontjes) en detailfoto's van de voertuigen, deze hebben voor dit forum geen directe meerwaarde.
Soms is het inderdaad wat "over the top", maar ik weet modelbouwers die er heel blij mee zijn!  :)

Citaat
Nu we dit toch aan halen. Het blijkt helaas steeds meer noodzakelijk dat men een Copyrightteken op de foto aanbrengt, hierop is in principe niets tegen intebrengen, maar kan het a.u.b. iets decenter. Vooral de Copyrighttekens die dwars door het voertuig heenstaan. Dit verminkt de foto in het geheel.
Geloof mij, bij de overheid "pikken" ze net zo makkelijk plaatjes voor hun verslagen of Powerpointpresentaties als dat de gemiddelde burger het doet. En ik spreek -helaas- uit ervaring.. >:( Maar ik zie ook foto's waar mijn inziens het © zeer onterecht in staat. Deze foto's pikt men echt niet, en dan doel ik op de kwaliteit.... >:D


Gr,

Dikon Nirk.  ???


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2007, 17:08:37
@ Louis:

De KMAR blijft inderdaad moeilijk, alhoewel je het kunt treffen. En ga er maar vanuit dat ik nog aardig wat politiemateriaal bewust voor mijzelf houdt. Niet geschikt voor publicatie....  :|

Maar ik heb ook een beetje 't idee dat ik Christian zijn topic flink aan het overnemen ben, dus ik houdt er nu wijselijk mee op...  ::)

Gr,

NikonDirk.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2007, 11:14:10
Wil hier ook even m'n zegje doen (berg je maar :P)

Het plaatsen van de basisgegevens van een voertuig vind ik wel belangrijk. Wil wel weten wat ik zieop de foto. Dus bijv. Dienst waarvan het voertuig (natuurlijk ook ander materieel) is, functie v/h voertuig, merk, type, bouwjaar enz.
Je moet natuurlijk nooit het achterste van je tong laten zien ^-^

Waar ik ook erg moe van wordt zijn die 'pleur het hier maar neer' topics zoalsik ze liever noem, zoals de eerder genoemde voorkantjes, bovenkantjes, zijkantje, kontjes enz. Op die manier wordt dit board een ongeorganiseerde puinhoop. We hebben vaak al twee topic's waar een voertuig geplaatst kan worden (per merk en per dienst), nu komen er steeds meer bij. De voorkant vind je in frontjes, de achterkant in lekkere kontjes, de zijkant in het gelijknamige topic, de details in het 'detailtopic'. Een foto schuin van de voorkant (zoals we ze graag zien) vind je dan in een topic per merk of per dienst. Op die manier mag je dus 5 topics af om een voertuig bij elkaar te rapen :-\ Plaats de foto's van één voertuig dan liever bij of het merk of de dienst. En als er dan per sé nog een detail bij moet of een zijkantje, dan kan je die foto gewoon in datzelfde topic zetten. Op deze manier vind ik dit board een puinhoop worden.

En nog een ander puntje: Ik wordt er ook een beetje moe van dat dezelfde voertuigen tientallen keren voorbij komen. Voorheen was het zo dat hier een voertuig geplaatst werd en misschien een half jaar later nog een keer (door een andere gebruiker !). Nu zie je elke week dezelfde voorbij komen. Voor mij gaat de lol eraf op die manier. Ik ga m'n foto's niet plaatsen als het betreffende voertuig toch al tig keer op het forum staat. Daarom is het aantal posts van mijn kant ook flink teruggelopen en ik ben niet de enige waarbij dat het geval is.

Trouwens vind het ook niet erg goed overkomen, zeker niet op een forum waar zowel de "beroeps" als de "hobbyist" actief zijn. Je krijgt straks een situatie dat de "beroeps" weg gaan op zoek naar een forum waar wat meer beroeps zitten.

Dan zien we nu al. Er zijn verscheidene mensen geweest die ook een soort van hulpverleningsforum wilden opstarten. Dat is nooit gelukt of in ieder geval nooit zo'n succes geworden als dit forum. Wel zie je steeds meer fora per discipline ontstaan, waar gelijk een aantal leden naartoe vertrekt. Een groot deel daarvan blijft gelukkig ook hier actief, maar een ander deel is 'voorgoed' vertrokken. Vergelijk de ledenlijsten van dit forum en bijvoorbeeld het brandweerforum, ambulanceforum of het reddingsnet forum maar eens. Daar zie je veelal dezelfde personen, waarvan sommigen helaas niet meer op dit forum te vinden zijn. Jammer, gaat te koste van de kracht van dit forum (vele disciplines bij elkaar, veel van elkaar leren. Wordt lastig als men zich naar de eigen discipline 'terugtrekt').

Mijn off-topic relaas tot zover 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2007, 14:40:36
Citaat Feuerteufel
Qout: Zelf erger ik mij meer aan de, voor mij, onnodige topics als voorkantjes, zijkantjes, bovenkantjes, achterkantjes (kontjes) en detailfoto's van de voertuigen, deze hebben voor dit forum geen directe meerwaarde.
Citaat NikonDirk
Qout: Soms is het inderdaad wat "over the top", maar ik weet modelbouwers die er heel blij mee zijn!  

Dirk ben ik volkomen met je eens, maar hoort dan in een ander topic thuis. Hier gaat het over voertuigen. Er is ook een forum over modelbouw. Daar horen , naar mijn persoonlijke mening, zulke foto's thuis.

Maar dat zullen wij waarschijnlijk niet kunnen veranderen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2007, 14:53:54
Dat denk ik wel. Er schijnt veel "ergernis" te zijn over dit topic. Dat is simpel op te lossen door er gewoonweg niet meer in te posten...  :|


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 mei 2007, 15:04:33
Er schijnt veel "ergernis" te zijn over dit topic.

Het lijkt mij makkelijker dat die mensen die zich er aan ergeren niet meer in het topic kijken. Dan heb je ook geen ergenis meer.