Het is geen volzin: het is ONZIN.
Hoe kom je bij 160 uren? Waar haal je het vandaan om alleen ervaring te hebben opgedaan bij risicovolle evenementen? Kunnen mensen alleen werken met een operationeel incidentmanagement? Maar het belangrijkste: waarom TEAMVERBAND???
Voor alle duidelijkheid: een goed opgeleide INDIVIDUELE eerstehulpverlener is goed in staat om het gat tussen 'basis-'EHBO en professionele hulpverlening iets kleiner te maken. Teamverband heeft daarmee NIETS te maken. EHBO-ers zijn getraind om individueel te handelen: dat is hun kracht en die kracht moet worden gebruikt.
Een verantwoorde logroll kan je niet in je eentje doen.. Dus werk je in team verband..
Jij vroeg naar mijn opvatting,
De SMR-vrijwilligers hebben 160 tot 200 uur opleiding per jaar, en je bent pas ervaren en bekwaam als je daadwerkelijk de handelingen onder begeleiding en later zelfstandig hebt uitgevoerd. Een "Operationeel Incidentmanagement" is nodig om bij incidenten alles op elkaar te laten afstemmen.. Dan pas lever je kwaliteit..
Team verband heb je nodig om op elkaar ingespeeld te zijn. en dat is handig om een adequate logroll uit te voeren..
Eerste Hulpverleners, kunnen heel goed individueel optreden als passantenhulpverleners, echter zijn
nog krachtiger als ze de adequate middelen hebben en in teamverband kunnen werken, en een beetje verstand hebben hoe incidentmanagement gaat.
Dus alleen meer vaardigheden, maakt ze wel iets krachtiger, maar als team op elkaar ingespeeld, met de adequate middelen, (niet iedereen heeft een wervelplank in de auto of zuurstof, of een AED)..
De individuele EHBO-er is erg krachtig als passantenhulpverlener, echter als First Responder in georganiseerd verband stellen wij aanvullende eisen..
Een goed getrainde EHBO-er zonder enige conditie, en niet in goede lichamelijke gezondheid zet je niet op een evenement waar ze einden moeten lopen met slachtoffer op brancard..
Ik hoop dat ik hiermee je vragen beantwoord hebt en kunnen we back-on-topic..