Op zich leuke kleurstelling, weer een uitdaging voor modelbouwers naar politie-voorbeeld
Aan de andere kant vind ik het ware kapitaalverspilling; waarom een andere kleurstelling? De opschriften lijken mij duidelijk genoeg. En volgens mij is het landelijk beleid dat alle hulpverleningsvoertuigen van een kolom hetzelfde eruit zien, ongeacht hun taakstelling.
Ik denk dat het voor de burger ook verwarrend kan zijn en dat de auto's eerder worden aangezien voor stadswachten, of erger. Blauwe lampen en logo´s of niet.
Moeten de Touaregs/MB´s, die in Den Haag dezelfde taken hebben, nu ook omgespoten/gestriped? Dat zal de LFR leuk vinden...
Dat gaat de LFR natuurlijk nooit toestaan, lijkt me duidelijk
Opzich vind ik het onderscheid niet verkeerd. Met de reguliere striping verwacht men ook dat je reguliere politietaken zult verrichten. Dit schept toch een andere verwachting.
Maar goed, de lichtbalk is blauw en het opschrift is politie, dus als men je nodig heeft, weet men je toch wel te vinden. Ik had alleen liever gezien dat er geen striping op zou zitten, omdat dit nu weer de zoveelste variant is. Maar goed, als ze helemaal donkerblauw waren geweest, worden ze misschien verward met ME dienstauto's of voertuigen van de hondenbrigade aldaar.
Voor de foto in ieder geval een leuke variant