En soms zijn al die vragen ook helemaal niet nodig. Bij een inzet bij een voetbalclub hoef je maar een paar dingen te weten (hoeveel bezoekers, hoeveel spelers, begin- en eindtijd, waar is de post en waar liggen de consumptiebonnen). Als je voor het verlenen van EHBO gevraagd wordt hoef je je niet met andere zaken te bemoeien (inhoud vergunning?? deelnemerslijst ?!? regelementen koepelorganisatie ): ik kom gewoon om een pleistertje te plakken en ben niet de organisator. Soms moet je je niet met zaken bemoeien die anderen moeten regelen. Ik ben als hulpverlener heel goed in staat om een ambu ter plaatste te krijgen als dat nodig is, ook al heb ik geen communicatieplannen en overkoepelendezorgketenoverlegorganorgammatische flowcharts: ik bel gewoon 112 en vraag of iemand het hek alvast open doet.
Het is wel anders als je verantwoordelijk bent voor de medische begeleiding en ondersteuning op een motorcross event of een groot dance-event..
Ik heb niet gezegd dat het lijstje compleet was, of misschien bij sommige evenementen sommige dingen missschien niet van toepassing is..
Dat is het verschil tussen de pleisterplakker en zorgen voor een adequate zorgdienstverlening..
Wat mij betreft is de tijd van 2 EHBO-ers op een stoel, met een kleine ehbokoffer, voorbij..
Aan een organisator worden door de vergunning verlener eisen gesteld ook op basis van de medische hulpverlening ter plaatse, dat betekend ook dat je vooraf moet weten, dat je als dienstverlener ook aan die eisen voldoet..
verder zijn veel van die punten iets wat je samen met de opdrachtgever in gesprek bent, en samen ook een stukje verantwoordelijk voor bent..