[witte kolom] Op vakantie geweest

Auteur Topic: [witte kolom] Op vakantie geweest  (gelezen 35188 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #100 Gepost op: 5 juni 2007, 21:32:05
Ook ik wacht als ehbo'er de landing af, patient in de gaten blijven houden, cabinepersoneel waarschuwt bij meer zieke reizigers.
Punten van overdracht zijn de gebeurtenissen voorafgaand aan het event, het verloop van het ziektebeeld, de gemeten waardes, de toegepaste behandeling en de effecten daarvan.

Verder niet veel bijzonders, ik zouhet e.e.a vast even op papier zetten, dat scheelt weer bij de overdracht.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #101 Gepost op: 5 juni 2007, 21:43:48
Citaat
Vraag 15: vind je 4 ambu’s overdreven/onvoldoende/ of goed, en waarom? zoniet: ga je dan eventueel  protesteren??

Wellicht wat overdreven.
De plaatselijke autoriteiten zullen echter voorzichtig zijn.
Het is in ieder geval goed om Marije en de personen inclusief mezelf als ehv-er die in aanraking zijn geweest met haar in quarantaine en bewaking te houden totdat de diagnose is gesteld. Dat lijkt mij wel een prettig idee in ieder geval.
Protesteren in geen geval, beter een ambu te veel dan te weinig. Of de melding is verkeerd doorgekomen of het is volgens het daar geldende protocol.

Citaat
Vraag 16: je besluit al de overdracht aan de ambu voor te bereiden, welke info ga je allemaal doorgeven??
Zolang de zaak onbekend is, zoveel mogelijk nuttige info doorgeven.
Verder sluit ik me aan bij Jacques.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #102 Gepost op: 9 juni 2007, 18:49:46
4 update's gehad, en nu het eindverhaaltje maar even vertellen:

Het vliegtuig is zojuist geland, en staat nu op het platform, 2 ambu bemanningen zijn op dit moment aanboord, en horen het verhaal aan. Aangezien in het geval van Marije symptomen erg snel waren opgetreden, en zijn uitgebreid, denkt de ambu bemanning dat als het besmettelijk zou zijn er meerdere mensen onwel zouden zijn geworden. Dus gaat men hier niet van uit.

De ambu bemanningen gaan uit van: een tekenbeet, infectie, of een voedselvergiftiging, maar zijn er nog niet precies uit dus besluiten ze Marije, en Sanne mee te te nemen.

Er wordt nog even rond gevraagd of er nogmeer mensen last hebben van soortgelijke of andere klachten, maar dit is nogsteeds niet het geval.
Ook de andere betrokkenen worden onderzocht, en men besluit in overleg dat meenemen of isoleren van alle andere betrokkenen niet noodzakelijk is omdat niemand van de betrokkenen ergens last van hebben. Maar wel moet men even in het vliegtuig blijven wachten totdat in het ziekenhuis duidelijk is geworden wat er aan de hand is.

De vpk die Marije meeneemt prikt een infuus, geeft wat medicatie, en besluit het idee van O2 over te nemen, en de kraan iets verder open te draaien. En na het laden verdwijnt de ambu snel weer. De andere ambu’s blijven nog even ter plaatse.

Na enkele uren komt het bericht dat het toestel mag vertrekken. Iets later dan gepland komen we toch nog met zn allen toch aan in Amsterdam, en praten nog even na op de luchthaven en gaan dan op naar huis.

En iedereen leeft nog lang en gelukkig ……



Hier en daar waren een aantal mensen die toch in de goede richting wisten te komen: voedselvergiftiging. Het ging hier om ‘Clostridium Botulinum’ via google kom je hier best wel wat over te weten.


Sunflower

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 9 juni 2007, 18:55:03
Toch botulisme dus? :)

Cool. Was wel een interessante casus. :)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #104 Gepost op: 9 juni 2007, 18:56:12
je hebt toch niet stiekem op ziekenhuisforum gespiekt he??


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #105 Gepost op: 9 juni 2007, 18:56:56
Nou leuke casus waar je toch redelijk wat creativiteit in kwijt kon.
Bedankt ! en graag tot een volgende casus ...!!
Ik heb de genoemde ziekte inderdaad overwogen (zie discussie ziekenhuisforum voor de redenen om hem toch niet te noemen),

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #106 Gepost op: 10 juni 2007, 17:16:34
Hebben zich al nieuwe mensen aangemeld voor een casus?  :)

ik ben bezig met het maken van een nieuwe casus, ergens dezer dagen is ie af O0


Sunflower

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 10 juni 2007, 17:42:27
je hebt toch niet stiekem op ziekenhuisforum gespiekt he??

Neen, zeker niet.

Ik ben enkel heel erg geinteresseerd in de medische wetenschap. Ik wou zelf atlijd dokter worden, en dan liefst urgentie-arts. Hierdoor heb ik heel wat boeken gelezen met bv. heel veel ziektebeelden in beschreven enzo. En het feit dat de ziekte wel eens in de media komt en je het dan verder opzoekt, helpt ook.
Ik was er wel niet zeker van hoor, het was maar een hypothese.


Sunflower

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 10 juni 2007, 17:43:19
ik ben bezig met het maken van een nieuwe casus, ergens dezer dagen is ie af O0

Joepie! :) :-[


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #109 Gepost op: 10 juni 2007, 18:10:04
ik ben bezig met het maken van een nieuwe casus, ergens dezer dagen is ie af O0

Als er anderen zijn mogen die neem ik aan ook wel eens een casus doen...  ;) :D