Komt bekend voor deze casus, alleen was 't op de heenweg naar L.A. ,niet de terugweg van NY.
Werd omgeroepen of er ook een arts aan boord was, m'n pa opgestaan en met de stewardess meegelopen, ik nog gevraagd of ik mee zou komen maar hij zei wacht maar even, niet veel later komt de stewardess weer aangedribbeld met de mededeling of ik toch even gauw mee wil mee komen.
Nog 5 geen minuten later samen met m'n pa een bevalling gedaan op tig km hoogte, bevalling gelukkig goed gegaan al duurde 't wel even voordat 't kindje ging zelf ademhalen, 't vliegtuig heeft toen ergens 'n tussenstop gemaakt zodat ma en baby naar 't ziekenhuis gebracht konden worden voor controle.
Best 'n aparte ervaring, was altijd onder de indruk dat hoogzwangere vrouwen helemaal niet mochten vliegen.
Maar om je vraag even te beantwoorden, als er iets dergelijks omgeroepen wordt zal ik me wel altijd even melden en kijken of ik kan helpen, ook al is er 'n arts aan boord, die kan dan altidj nog beslissen of ie je nodig heeft of niet, een IC/SEH arts zal in 'n noodgeval waarschijnlijk anders reageren als 'n bedrijfsarts. bijv, die laatst zal denk ik wel blij zijn met wat extra handen die ervaring hebben in de spoedeissende hulp.