Aantal schokken AED doorgeven bij opvang ambulance?

Auteur Topic: Aantal schokken AED doorgeven bij opvang ambulance?  (gelezen 4098 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Paul P

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Gepost op: 12 mei 2007, 00:18:19
Wil ambulancepersoneel al aan de ingang van een groot kantoorcomplex horen hoeveel schokken met een AED zijn gegeven of is die informatie pas nodig als ze bij het slachtoffer/patiënt zijn?

Ik wil als hoofd BHV van een groot kantoorcomplex (in Den Haag) de hulpdiensten zo volledig mogelijk informeren tijdens de opvang aan de ingang. Maar ik realiseer mij ook dat gedetailleerde portofoonberichten onrust geven bij meeluisterende omstanders (de collega’s van het slachtoffer/patiënt).




rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2007, 09:10:59
persoonlijk zou ik kiezen voor de info kort en bondig gestructureerd bij de patient. goed trouwens dat je er over na denkt. O0 een goede voorbereiding kan leiden tot een goede snelle opstart als het nodig is.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2007, 15:04:05
Bij de ingang zal met deze info weinig gedaan worden, bij de patient, bijvoorbeeld tijdens het aansluiten van de monitor, is voldoende tijd om dat soort dingen over te dragen

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


pros

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
    • ambulancecentrum
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2007, 17:41:39
Bij de ingang zal met deze info weinig gedaan worden, bij de patient, bijvoorbeeld tijdens het aansluiten van de monitor, is voldoende tijd om dat soort dingen over te dragen

Jacques

Absoluut mee eens.
Als men aan het onthaal er voor zorgt dat je de mensen naar de juiste plaats begeleid, heb je je plicht echt gedaan. O0
Ik heb ooit bijna 10 minuten aan het zoeken geweest naar een slachtoffer omdat men aan het onthaal niet juist wist waar we moesten zijn. Echt frustrerend is dat  :'(
Info over wat er gebeurd is en wat er reeds gedaan is kan bij de briefing van de bhv aan het ambulancepersoneel.


MaRRk

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2007, 19:42:24
Wat misschien ook nog wel een puntj evoor de BHV'r is... probeer zelf ook rustig te blijven!! ik heb nou al een aantal maal gehad dat we opgevangen werden door een BHV'r die helemaal in de stress zat.

En wat een BHV'r misschien al kan doen is alle overbodige collega's etc vast wegsturen zodat we in een rustige omgeving ons werk kunnen doen.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2007, 20:09:21
Wat misschien ook nog wel een puntj evoor de BHV'r is... probeer zelf ook rustig te blijven!! ik heb nou al een aantal maal gehad dat we opgevangen werden door een BHV'r die helemaal in de stress zat.

En wat een BHV'r misschien al kan doen is alle overbodige collega's etc vast wegsturen zodat we in een rustige omgeving ons werk kunnen doen.



Bedoel je met deze kreet dat indien een collega op de kantoor-werkplek in elkaar zakt, dat alle omstanders, (collega's), door de ontruimingsdienst/BHV naar een andere plek gebracht zouden kunnen worden?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2007, 02:18:22
Bedoel je met deze kreet dat indien een collega op de kantoor-werkplek in elkaar zakt, dat alle omstanders, (collega's), door de ontruimingsdienst/BHV naar een andere plek gebracht zouden kunnen worden?

Binnen mijn bedrijf wordt de afdeling door de beveiliging ontruimd en worden de betreffenden door het bedrijfssmaatschappelijk werk opgevangen in een naburige ruimte