[Rode Kolom] korte casus: Automatisch brandalarm Universitair Medisch Centrum

Auteur Topic: [Rode Kolom] korte casus: Automatisch brandalarm Universitair Medisch Centrum  (gelezen 18806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

korsakoff

• Gast
>:D >:D  BRAN Prio 1 UMC XXXXXXXXXXXXXX Brandmelding OMS >:D >:D

Zo: de start van de volgende kleine casus!
Hij is op werkelijkheid gebaseerd. Ik probeer drie tot vier keer per week een update te verzorgen.
Veel plezier!  ;D

apje

• Forum gebruiker
  • he jij hier
ik zou medere TAS voertuigen en HW voetuigen teplaatse laten gaan de eerste OvD kijkt teplekke of hij opschaalt, ook hou ik 5 ambu's achter de hand voor het eventueel overbrengen van patienten naar ander ziekenhuizen de HW voertuigen zijn voor afhijsing
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?

Michelle1983

• Gast
Ben benieuwd. Begin met alarmering 2x TS, RV en OvD onder prio 1, zoals in de regio gebruikelijk is (ongeacht beroeps of vrijwilligers).

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Ik laat 1 TS rijden en een AL
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Voor ik begin meteen maar even een vraag.
wat heb ik mijn kazerne staan. beroeps/vrijwillig?
opkomst tijden van eventueel volgende voertuigen van andere kazerne's

1 ts en rv ovd in kennis stellen dat er uitgerukt is. normale melding niets meer niets minder.

nu al meerdere rv's voor afhijsen patienten en al 5 ambu's tp? of je kent de casus of je bent wel heeeeeeel voorbarig! en ik denk dat je dit in de praktijk ook maar 1 keer doet en je dan ergens op een kantoortje uitleg moet/mag gaan geven waar om je dit zo gedaan hebt!

Bommel17

• Gast
Ik laat het volgende alarmeren. en wacht op nader bericht van AC.

1x TAS + OVD.
1X AL

korsakoff

• Gast
Hoi Fikkie,

Je enthousiasme voor de casus is roerend maar laten we niet te snel beginnen met afbranden ;). Eerst maar eens kijken of het brandt. Het is per slot van rekening een OMS....

Voor zover ik weet liggen alle UMC-en in Nederland in een stad met 24-uurs beroepsbezettingen.

Succes er mee!

ACKevin

• Gast
Prio 1: 1x TS en 1x HW, daarna zien we wel verder ;)

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
we gaan rijden met 2x TS, 1x HW & de OvD, dit alles onder prio 1.

Daarnaast wordt intern de SIP (Snelle InterventiePloeg) / BHV+* ploeg gealarmeerd. (bestaande uit mensen van de beveiliging en mensen van de technische dienst)
Deze zullen dan ook als eerste TP zijn en geven zsm een nader bericht door aan de meldkamer van de beveiliging UMC welke dit doorkoppelt naar de RAC.

* Met BHV+ bedoel ik in dit geval een selecte groep die eerste verkenning doet, dus niet gericht op ontruimen.

Ik hoorde al mensen iets van 5 ambu's roepen maar dat lijkt me iets wat overbodig, het is 'slechts' een OMS. :D

Vraagje aan Korsakoff, de meeste UMC's zijn dermate groot dat ze zijn opgedeeld in verschillende delen. En komt een OMS altijd van een van de delen vandaan.. bekend wel deel? hoofdentree, SEH, verpleegafdeling, lab...

ohja, leuke casus :D

Menneke86

• Forum gebruiker
We gaan rijden zoals het hier in de regio geregeld is op de ziekenhuizen.

2 x TS
1 x RV
1 x OVD

Deze gaan alle rijden onder Prio 1.