Politie bekeurt vanuit lesauto

Auteur Topic: Politie bekeurt vanuit lesauto  (gelezen 9291 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 14 mei 2007, 21:19:10
Aan de kant gezet en bekeurd worden door een 'lesauto'. Dat overkwam een automobiliste woensdag in Alkmaar. Ze reed tegen het verkeer in op de Bierkade en werd tot stoppen gemaand door de lesauto met twee onopvallende politieagenten erin. Ze kreeg een bekeuring.

Is de onopvallende lesauto een nieuwe tactiek om verkeersovertredingen te lijf te gaan? Menno Hartenberg van de politie Noord-Holland Noord is eerst verbaasd over het verhaal. ,,Het lijkt mij sterk.'' Bij navraag blijken het agenten te zijn geweest in de lesauto. ,,Het is geen nieuwe tactiek maar ze hadden rijles. En als ze dan een ernstige verkeersovertreding zien dan maken ze daar werk van.''

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article1857902.ece?secId=530

Ik neem aan dat dit gebeurt vanuit een herkenbare politielesauto voor de rijvaardigheid?
Of zou dit daadwerkelijk om een lesauto gaan van Jan ter beek?

Ik neem aan het eerste en dan vind ik het een goede zaak.
Of is dit heel gewoon? :)




Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2007, 22:28:26
Waarom zouden agenten die een rijvaardigheidstraining in een politieauto krijgen, geen overige weggebruikers mogen beboeten? Ze zijn toch in functie?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2007, 22:44:43
Voor de duidelijkheid: denk dat we het dan over zo'n soort lesauto hebben :|:



Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2007, 23:00:55
Dat zeg ik.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2007, 23:59:28
Het gebeurd wel vaker dat politieambtenaren les krijgen in gewone wagens. Van leswagens had ik nog niet van gehoord maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. Verhaal zou zo kunnen kloppen, maar zie er nu niet een nieuwe tactiek in ofzo.  ;D


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2007, 17:17:24
vraag me ook af hoe je door een lesauto 'aan de kant gezet' kan worden, dan zit er lijkt mij een stop matrix op...


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2007, 18:06:15
als je dit topic doorneust zie je ook een foto van een politieleswagen waar een complete whelen edge balk opzit inclusief stopbordje ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2007, 18:43:10
als je dit topic doorneust zie je ook een foto van een politieleswagen waar een complete whelen edge balk opzit inclusief stopbordje ;)

Als er dus in het krantenbericht staat dat het een ONOPVALLENDE leswagen is, dan is het dus niet zo eentje als die hier in het topic vermeld staat  ::) En een stopteken kan ook gewoon uit een burgervoertuig zonder matrixen en ander leuk speelgoed!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2007, 18:49:24
Foutje van Dirk... ::)


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2007, 18:55:05
Mag de topictitel veranderd worden naar 'Politie bekeurt vanuit lesauto'? Nu is het alsof er andere politieagenten zijn bekeurd vanuit een lesauto.