Politie bekeurt vanuit lesauto

Auteur Topic: Politie bekeurt vanuit lesauto  (gelezen 9292 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2007, 23:04:29
In alle regio's kun je in je vrije tijd bekeuren. De horkenlijn is er echter voor bedoeld om het makkelijker te maken voor de diender in de vrije tijd. Je hebt immers niet altijd tijd om alles te noteren en uit te schrijven etc. Je kunt dan gewoon bellen als alles nog fris in je geheugen zit, dat inspreken en later krijg je dat allemaal netjes uitgewerkt. Dat is het eigenlijk.

En het mobiel bellen en draagplicht autogordel: de reden dat die verbalen op naam worden uitgeschreven, is bewijstechnisch van aard. Immers, als ik een bestuurder DENK te zien bellen, hoeft dat niet zo te zijn (daarom moet ik dan ook altijd het merk en type en nummer van de telefoon noteren). Het is immers niet verboden om met een rubberen mobiele telefoon (kinderspeeltje bijvoorbeeld) aan je oor te zitten en in jezelf te praten. Bij een autogordel LIJKT het goed te constateren dat iemand geen gordel draagt, maar pas bij een staandehouding weet je dat zeker (iemand kan immers een heupgordel dragen in plaats van een driepuntsgordel).
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2007, 23:36:43
In alle regio's kun je in je vrije tijd bekeuren.

Okej duidelijk! Kun je bijvoorbeeld werkzaam in Flevoland ook in Amsterdam-Amstelland een bekeuring uitdelen? Of is dit regio gebonden?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2007, 13:56:26
Okej duidelijk! Kun je bijvoorbeeld werkzaam in Flevoland ook in Amsterdam-Amstelland een bekeuring uitdelen? Of is dit regio gebonden?

Ik zie wel met enige regelmaat voertuigen van de ringwegsurveillance van RPAA voertuigen staande houden op het grondgebied van of Gooi&Vechtstreek(A-1) of Flevoland(A-6) En ook wel die van Flevoland of G&V op elkaars grondgebied.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2007, 19:05:15

Ik zie wel met enige regelmaat voertuigen van de ringwegsurveillance van RPAA voertuigen staande houden op het grondgebied van of Gooi&Vechtstreek(A-1) of Flevoland(A-6) En ook wel die van Flevoland of G&V op elkaars grondgebied.

Okej, maar dat zou natuurlijk eventueel KUNNEN zijn dat die overtreding dan geconstateerd is op hun grondgebied ...

Maar stel, als diender van Amsterdam-Amstel. zie je in je vrije tijd in utrecht een auto over de vluchtstrook langs een file rijden, kan / mag je hiervoor schrijven?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2007, 19:43:26
In principe ben je bevoegd voor heel Nederland, alleen gebeurd het niet dat een diender in vrije tijd buiten zijn/haar regio schrijft.

Maar een ringwegauto die op de A-6 een staandehouding doet na een overtreding in Amsterdam ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2007, 19:48:53

Maar een ringwegauto die op de A-6 een staandehouding doet na een overtreding in Amsterdam ::)

Even als laatste offtopic, het zou natuurlijk kunnen dat ze op de Gaasperdammerweg een overtreding constateren en er even achter blijven om te zien wat er nog meer gebeurt  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2007, 01:01:12
Je bent altijd in heel Nederland bevoegd om je taak uit te oefenen, maar, zo zeggen de regels, in beginsel voer je die taak in je eigen regio uit. In grensgevallen is er natuurlijk niks aan de hand. Het is wat anders als een diender uit Groningen in zijn vrije tijd een verbaal schrijft voor rood licht in Zeeland..... :)
greetz,  Enrique


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2007, 12:36:26
Even als laatste offtopic, het zou natuurlijk kunnen dat ze op de Gaasperdammerweg een overtreding constateren en er even achter blijven om te zien wat er nog meer gebeurt  :P

En dat dan doen over het grondgebied van Gooi&Vechtstreek en daarna van Flevoland ;D


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2007, 13:53:10
Tegenwoordig is het zo dat de aspirant student agenten hun rijopleiding krijgen in on- en opvallende voertuigen.
In hun 5e kwartiel krijgen ze 3 dagen CBR+ rijles van een particulier rijles bedrijf. Dit gebeurd dan ook in een onopvallend voertuig namelijk gewoon de lesauto van het desbetreffende lesbedrijf. In kwartiel 7 krijgen de studenten weer drie dagen autorijles. Dan rijden ze inderdaad in een voertuig zoals Dirk die hier heeft afgebeeld. Tijdens deze drie dagen staat het politioneel rijden centraal. Leren rijden volgens de brancherichtlijnen.
Het zou dus heel erg goed kunnen dat de er bekeurt is vanuit een lesauto van een particuliere rijschool.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #29 Gepost op: 8 juni 2007, 14:36:39
het is hij bekeurD, wij bekeurDen, wij hebben bekeurD O0lastig vak he nederlands :P :P

Ja, dat blijkt, lol hahahaha
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)