Politie bekeurt vanuit lesauto

Auteur Topic: Politie bekeurt vanuit lesauto  (gelezen 9298 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2007, 13:00:29
Apart om te horen, maar ik vind het wel goed dat dit in het nieuws gebracht is. Niet omdat ik het nu zo belangrijk vind dat dit vaker gebeurd, maar als mensen dit horen zijn ze toch weer een kort poosje voorzichtiger. (hoop ik)
*leegheid*


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2007, 13:10:04
Mag de topictitel veranderd worden naar 'Politie bekeurt vanuit lesauto'? Nu is het alsof er andere politieagenten zijn bekeurd vanuit een lesauto.

ik wou net de zelfde opmerking plaatsen, met een t is het topic opeens een stuk minder bijzonder
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2007, 15:08:10
Mag de topictitel veranderd worden naar 'Politie bekeurt vanuit lesauto'? Nu is het alsof er andere politieagenten zijn bekeurd vanuit een lesauto.
O0


paul_hartog

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2007, 15:47:29
het is hij bekeurD, wij bekeurDen, wij hebben bekeurD O0lastig vak he nederlands :P :P


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2007, 16:56:48
het is hij bekeurD, wij bekeurDen, wij hebben bekeurD O0lastig vak he nederlands :P :P

Ja lastig he, vooral als je iemand anders probeert te verbeteren (beroepskwaal ?) en het zelf niet weet ....... :'(  
Het is namelijk wel degelijk "hij bekeurt"
De stam van het werkwoord bekeuren is "bekeur" dus in de 2e persoon is het bekeur+t = bekeurt, er wordt in de tweede persoon tegenwoordige tijd nooit een D toegevoegd, hoogstens een T
De "d" komt alleen in de verleden tijd en dus ook als voltooid deelwoord "hij is bekeurd"

Jacques ......
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


paul_hartog

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2007, 17:05:19
tis toch ook verleden tijd want het is al gebeurD :D ;)

ik bekeurde, jij/u bekeurde, hij/zij/het bekeurde, wij bekeurden, jullie bekeurden, zij bekeurden, hij/zij/het heeft bekeurd 1: iemand bekeuren iemand een bekeuring geven: de agent bekeurde de jongen die door het rode licht reed

Bron: van dale woordenboek


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2007, 17:22:17
Als het verleden tijd zou zijn dan was het de 'politie bekeurde vanuit een lesauto'  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2007, 17:27:33
Storm in een glas water (het krantenbericht dan he; niet de grammaticadiscussie) vind ik. Het is zelfs zo dat je als diender, als je in je vrije tijd een verkeersovertreding waarneemt, kunt bekeuren. Dat zou niet echt mijn stijl zijn, maar als het echt te gek wordt ("horkerig rijgedrag") is het wel degelijk een mogelijkheid. Er is zelfs een "Horkenlijn". Als je als diender in je vrije tijd horkerig gedrag constateert (mobiel bellen en draagplicht autogordel zijn uitgezonderd in verband met bewijstechnische problemen), kun je het kenteken van het voertuig noteren, een telefoonnummer bellen, en daar de locatie, het tijdstip, je dienstnummer en het kenteken inspreken op een bandje. Je krijgt dan vanzelf het concept-pv toegestuurd, wat je dan kunt afmaken/invullen/verbeteren.

En dan gaan klagen als er een L op de politiewagen staat (het feit dat een krantenbericht melding maakt van een "onopvallende" auto, overtuigt mij er niet van dat het geen wagen is zoals Dirk heeft laten zien)....
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2007, 21:10:12
Als je als diender in je vrije tijd horkerig gedrag constateert (mobiel bellen en draagplicht autogordel zijn uitgezonderd in verband met bewijstechnische problemen), kun je het kenteken van het voertuig noteren, een telefoonnummer bellen, en daar de locatie, het tijdstip, je dienstnummer en het kenteken inspreken op een bandje.

Ik weet niet hoe het in andere regio's geregeld is, maar in Kennemerland is het zo dat je gewoon een bekeuring kunt schrijven in je vrije tijd, (of even het kenteken, gedraging en plaats / tijdstip noteren en later uitwerken). Je hoeft daar geen speciaal nummer voor te bellen (bij het KLPD wel bijvoorbeeld).

Over het mobiel bellen, dat is volgens mij een bekeuring die op de naam geschreven word en niet op kenteken, daarom kun je er volgens mij niet op bekeuren! ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2007, 22:17:02
Een kennis schrijft hier in almere ook heel soms een boete uit.
Meestal rood licht wat toch wel wat gevaar op levert.

En dan werkt hij dat netjes uit in Amsterdam de volgende keer als hij dienst heeft ;)