Politie bekeurt vanuit lesauto

Auteur Topic: Politie bekeurt vanuit lesauto  (gelezen 9296 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

snoeike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #30 Gepost op: 8 juni 2007, 20:44:37
Tegenwoordig is het zo dat de aspirant student agenten hun rijopleiding krijgen in on- en opvallende voertuigen.
In hun 5e kwartiel krijgen ze 3 dagen CBR+ rijles van een particulier rijles bedrijf. Dit gebeurd dan ook in een onopvallend voertuig namelijk gewoon de lesauto van het desbetreffende lesbedrijf. In kwartiel 7 krijgen de studenten weer drie dagen autorijles. Dan rijden ze inderdaad in een voertuig zoals Dirk die hier heeft afgebeeld. Tijdens deze drie dagen staat het politioneel rijden centraal. Leren rijden volgens de brancherichtlijnen.
Het zou dus heel erg goed kunnen dat de er bekeurt is vanuit een lesauto van een particuliere rijschool.

De eerste drie dagen BROA of zoals hierboven genoemd CBR+ rijles, heb ik gewoon in een herkenbaar voertuig gereden hoor...


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #31 Gepost op: 9 juni 2007, 15:12:12
De eerste drie dagen BROA of zoals hierboven genoemd CBR+ rijles, heb ik gewoon in een herkenbaar voertuig gereden hoor...

Ok, ik kreeg bovenstaande te horen van een student die bij ons op bureau werkzaam is. Die zit op de politieacademie Den Haag en daar krijgen ze de eerste drie dagen BROA in kwartiel 5 les in onopvallende voertuig van een particuliere rijschool. Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat het op de andere academies anders is geregeld. Niks veranderlijker dan bij de politie he ;)


snoeike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2007, 12:05:50
Ja daar heb jij weer gelijk in. Ik heb in een MB A klasse de eerste dagen gelest. Met striping uiteraard.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2007, 12:19:35
Weliswaar een piepklein beetje off-topic, maar als iemand de Mercedes A-klasse van de Politieacademie, voorzien van een flitsbalk, ziet, hou ik me aanbevolen voor een paar foto's hiervan! De A-klasses met draailampen linksachter heb ik al, maar die met lichtbalk nog niet....
greetz,  Enrique


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #34 Gepost op: 12 juni 2007, 15:49:54
Hoi Enrique,

Bij deze dan maar.  ;)


Groeten,
Gerard


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 12 juni 2007, 22:54:20
Die dingen hebben ook allemaal (bijna) hetzelfde kenteken, echt gekocht uit 1 groep dus!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2007, 18:14:17
Thanks Gerard!
greetz,  Enrique