Tekst van ambulance prikbord

Auteur Topic: Tekst van ambulance prikbord  (gelezen 6809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2007, 19:09:35
volgens mij kijk jij teveel spoed ;) ;) ;D ;D ;D

denk je?? tuurlijk vaank zijnt geen eu landen waark nu over hb

en daarnaast idd  het woord 'deskundig' kun je absoluut niet koppelen aan de gene met de hoogst genoten opleiding. want een keuringsarts in een ambu?? nou geef mij een leuke avk maar die heb ik liever.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2007, 19:32:36
Ik heb het bericht gisteren gelezen. Volgens mij zit er een luchtje aan...... ::)

Ik zou niet reageren, eerlijk gezegd

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2007, 19:33:29
Mij lijkt de combinatie arts ambulance wel apart. De meeste (dus niet allemaal) van de artsen zijn gewend rustig over dingen na te kunnen denken, op een ambulance heb je daar geen tijd voor ;)

Bij spoed word het wel leuk gespeeld. Een willekeurige verpleegkundige en een willekeurige arts gaan mee op intervetnie. Zelfs gewone stagiar-verpleegkundigen gaan mee.. En dan gaat het nog allemaal goed ook ;)

@Welsh, al zou deze persoon het niet menen, dan nog zijn er vast mensen die het geloven, en je moet toch ergens over discussieren;)
*leegheid*

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2007, 19:41:16
Hmm wat je over artsen zegt klopt misschien wel, maar goed nou een paar vraagjes he:

werkt het systeem bijons in NL????
waarom zou je aan een goedwerkend systeem gaan knoeien??
onzin toch??
en bovendien wat weet een arts wel wat een avk niet weet??
en wat kan/mag een arts meer dan een avk??
hoelang duurt het nu als je een arts nodig hebt voordat deze tp is??

zullen we met zijn allen deze vragen gaan beantwoorden, want aan de hand van deze vragen kunnen we bepalen of we een arts op de ambu nodig hebben toch??

ambukampen

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2007, 12:57:34
en het plaatje wordt ook nog eens versterkt door hoe programma's als TraumaNL zijn gemaakt. Overigens een mooi programma, maar voor de zoveelste keer komt de MMT-dokter over als zijnde de held, en de ambulance-teams komen slechts in beeld als er iemand wordt weggedragen, of bij simpele klusjes zoals een nekkraag aanbrengen of een beetje zuurstof geven. Je ziet die ambulanceteams geen ingewikkelde dingen doen, waardoor voor leken de suggestie wordt gewekt dat als het ernstig is...de MMT-arts de beste hulpverlener is.

Bouw daarop met de simplistische redenering: artsen weten meer dan verpleegkundigen en voila..."zou het niet beter zijn als er op elke ambu een arts zou zitten"

Maar mensen valt jullie nu iets niet op bij dit programma????  Het is weer Groningen die zich laat filmen, volgens mij is het MMt daar camera g...... O0
Vorig jaar was er een programma over de SEH van het UMCG waar ook de ambulance iets werd gevolgd maar de nadruk lag op die grote gele slagroomklopper. Dus het komt op mij over dat ze express de publicitiet zoeken, ze staan er wel heel erg open voor in ieder geval :o. Ik kan mij nu wel voorstellen dat men in Drente en Groningen personeel op de ambu zet die minder clinische ervaring hebben, en zo uit de MBOv-HBOv schoolbanken komen, want de "dokter"komt er toch bij.  O0  Kan je wel bezuinigen in je salaris uitgave's ^-^
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2007, 23:20:40
Mij lijkt de combinatie arts ambulance wel apart. De meeste (dus niet allemaal) van de artsen zijn gewend rustig over dingen na te kunnen denken, op een ambulance heb je daar geen tijd voor ;)
Val kuil!

geen gedachte's in vullen............. ;)   (anders ga je net zo denken als de poster op dat prikbord)
artsen moeten ook vaak snel over dingen nadenken en doen :)

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2007, 23:37:15
Val kuil!

geen gedachte's in vullen............. ;)   (anders ga je net zo denken als de poster op dat prikbord)
artsen moeten ook vaak snel over dingen nadenken en doen :)
Dit is wat ik geleerd heb op EHBO van een kaderinstructeur... Deels ben ik het er mee eens, deels niet..

(De eerste keer dat de huisarts als ik langskom snel nadenkt moet nog komen. Ja, eerste gedachte: Stuur maar door... )
*leegheid*

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2007, 12:17:06
En een MMT arts dan? of een arts op de SEH? Die moeten vaak genoeg binnen enkele seconden hele moeilijke beslissingen nemen. De wereld is groter dan de huisarts om de hoek ;)

Ik denk dat het systeem met AVP prima werkt. Trouwens: Waar ga je al die artsen vandaan halen om op de ambu te zetten? Ik denk niet dat de artsen voor het oprapen liggen..

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2007, 13:14:59
En een MMT arts dan? of een arts op de SEH? Die moeten vaak genoeg binnen enkele seconden hele moeilijke beslissingen nemen. De wereld is groter dan de huisarts om de hoek ;)

Ik denk dat het systeem met AVP prima werkt. Trouwens: Waar ga je al die artsen vandaan halen om op de ambu te zetten? Ik denk niet dat de artsen voor het oprapen liggen..
Dat eerste begrijp ik ;) Het ging in dit geval wel echt om huisartsen.

En je laatste punt vind ik wel goed. Bovendien, wat heeft iemand met een hartstilstand aan het waarom hij een hartstilstand krijgt? Dat hart moet op gang geholpen/gehouden worden (hoe je dat ook noemt) en daarna pas de oorzaak gaan zoeken. Een arts die op de ambu zou rijden zou veel te duur zijn en veel te veel kennis hebben die hij niet nodig heeft. (of zij)
*leegheid*

Marno

• Forum gebruiker
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #19 Gepost op: 22 mei 2007, 10:27:07
Dat eerste begrijp ik ;) Het ging in dit geval wel echt om huisartsen.

En je laatste punt vind ik wel goed. Bovendien, wat heeft iemand met een hartstilstand aan het waarom hij een hartstilstand krijgt? Dat hart moet op gang geholpen/gehouden worden (hoe je dat ook noemt) en daarna pas de oorzaak gaan zoeken. Een arts die op de ambu zou rijden zou veel te duur zijn en veel te veel kennis hebben die hij niet nodig heeft. (of zij)
Als je denkt dat huisartsen niet snel beslissingen nemen sla je de plank volledig mis.
En als je denkt dat de eerste gedachte 'doorsturen' is sla je er nog verder naast. huisartsen behandelen 99% van de patienten zelf.

Per patient heeft een huisarts gemiddeld 10 minuten. in die tijd moet hij/zij
- de patient binnen roepen
- de klachten uitvragen
- overwegen welke diagnoses bij die klachten zouden kunnen passen
- extra vragen stellen om zijn vermoedens te bevestigen of uit te sluiten
- evt lichamelijk onderzoek
- diagnose bevestigen
- behandelplan bedenken
- patient uitleggen wat hij/zij heeft en de behandeling voorstellen
- evt recept schrijven
- patient buiten laten.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h