Aantal voertuigen bij binnenbrand

Auteur Topic: Aantal voertuigen bij binnenbrand  (gelezen 6712 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2007, 23:21:58
Hier in Dedemsvaart gaan beide TS eruit 545 en 546
Balkbrug word veiligheidshalve meegealarmeerd 547 (TS) mocht inzet niet nodig zijn word deze tijdens het aanrijden geannuleerd.
Hardenberg komt TP met de 850 HW

kortom 3 keer TS en 1 Hw en uiteraard de OVD

Beter wat extra materiaal TP dan handen tekort komen.  8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

brielle

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 7 juni 2007, 14:18:59
Hier in Dedemsvaart gaan beide TS eruit 545 en 546
Balkbrug word veiligheidshalve meegealarmeerd 547 (TS) mocht inzet niet nodig zijn word deze tijdens het aanrijden geannuleerd.
Hardenberg komt TP met de 850 HW

kortom 3 keer TS en 1 Hw en uiteraard de OVD

Beter wat extra materiaal TP dan handen tekort komen.  8)

zo dat is aardig wat materiaal  :o

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2007, 17:16:21
HW gaat onder het mom dat het handig is om te blijven oefenen met hem aangezien ze die nog niet zo lang hebben. Maar is idd aardig wat, praktijk is dat de TS van een andere plaats 9 v/d 10 keer word afgebeld.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 8 juni 2007, 06:51:16
Hier gewoon 1x TS & de OVD word mee geinformeerd. Mochter een tweede TS nodig zijn word er simpelweg middelbrand gemaakt. Ook is het mogelijk dat er op basis van de melding / soort gebouw / ligging etc.. al meteen middelbrand word gegeven. Ben daar best tevreden mee als burger. Voorbeeldje: Afgelopen week hadden we hier een melding van een binnenbrand in een kinderopvang rond 17.00 uur... er kwam een OMS binnen en er werd naar de AC gebeld dat er rook uit het dak van het pand zou komen. Stel je voor dat je daar aankomt met 3x TS en een AL.. tref je het volgende aan:

En dan vind ik het prima dat er maar 1TS is gestuurd ;)

(ik vraag me altijd af waarom melders 9 van de 10 keer als ze rook zien doorfietsen en de brandweer bellen, zou je niet eerst even een rondje fietsen om te kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is? Rook uit het dak melden terwijl er 3 kranten in de brand staan achter een pand...... maar dat is weer een andere discussie)

Michelle1983

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 8 juni 2007, 09:16:23
Tilburg in principe 1x TS en 1x HW, OvD wordt geïnformeerd. In de omliggende gemeenten is het meestal 1x TS + informeren OvD. Hoogwerker komt dan na, als blijkt dat die nodig is.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 8 juni 2007, 17:29:44
Hier gewoon 1x TS & de OVD word mee geinformeerd. Mochter een tweede TS nodig zijn word er simpelweg middelbrand gemaakt. Ook is het mogelijk dat er op basis van de melding / soort gebouw / ligging etc.. al meteen middelbrand word gegeven. Ben daar best tevreden mee als burger. Voorbeeldje: Afgelopen week hadden we hier een melding van een binnenbrand in een kinderopvang rond 17.00 uur... er kwam een OMS binnen en er werd naar de AC gebeld dat er rook uit het dak van het pand zou komen. Stel je voor dat je daar aankomt met 3x TS en een AL.. tref je het volgende aan:

(ik vraag me altijd af waarom melders 9 van de 10 keer als ze rook zien doorfietsen en de brandweer bellen, zou je niet eerst even een rondje fietsen om te kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is? Rook uit het dak melden terwijl er 3 kranten in de brand staan achter een pand...... maar dat is weer een andere discussie)

3 keer TS is idd niet nodig maar 2 vind ik persoonlijk geen overbodige luxe aangezien het iets van 8 min. duurt (vooral bij de vrijwillige korpsen ) voordat je een 2e TS TP hebt. In die 8 min. heeft een uit de kluiten gewassen brand wel mooi de tijd om door te ontwikkelen in iets veel groters.
Zoals het in amerika gaat dat bij een brand er gelijk 4 engine's oid heengaan is idd misschien iets teveel van het goede, maar in nederland zijn we soms wat te karig met het sturen van voldoende manschappen om beginnende branden direct de baas te kunnen zijn.
Ben je de 2e niet nodig kan die gewoon rechtsomkeer weer retour.

brielle

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 8 juni 2007, 17:47:38

http://www.hulpverlening-zierikzee.nl/fotos/020607scheldestraat/foto3.jpg

niet om te overdrijven maar het kan natuurlijk in plaats van een paar kranten ook een gebouw zijn zoals op de foto nou dan denk ik dat je beter het zeker voor het onzekere kunt doen. maar in deze regio blijft het verschillend hoor in de stad rotterdam tsx2 + alx1, in brielle tsx2 en in westvoorne tsx1 dus het blijft verschillen ;)