Ik skeeler zelf rond de 20km per week (niet echt bijzonder veel, ik weet het) en ik heb het idee dat mensen geen rekening houden met mensen op skates. Ik ben op mijn skates vrij kwetsbaar vind ik, je valt snel, remweg is langer dan die van een fiets, opeens uitwijken ontaard makkelijk in een valpartij, en ik heb het idee dat mensen daar niet echt op letten. Nu hoeft dat natuurlijk ook niet per sé, maar een auto die net voor een skater langsschiet, dat kan gewoon niet. Ook heb je op skates in het beste geval net zoveel ruimte nodig als twee fietsers naast elkaar. Zodra ik een auto hoor, stop ik met bewegen of houd ik het zo smal mogelijk, maar je bent toch al snel breder dan een fietser.
Wat vinden jullie van mensen op skates, vreselijk irritant, geen last van misschien? En misschien ook een tip voor mij/andere skaters, ik rijd zelf geen auto dus ik vind het moeilijk inschatten hoe vervelend ik ben
En een politie-gerichte vraag: Wat zijn de verkeersregels voor mensen op skates, fietspad, voetpad, hand uitsteken..?
Tussen haakjes:
Skeelers (5 wielen, geschikt voor lange afstanden)
Skates (4 wielen, geschikter voor in de stad)