Onze skeelerende medeweggebruiker

Auteur Topic: Onze skeelerende medeweggebruiker  (gelezen 6729 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Gepost op: 20 mei 2007, 16:59:04
Ik skeeler zelf rond de 20km per week (niet echt bijzonder veel, ik weet het) en ik heb het idee dat mensen geen rekening houden met mensen op skates. Ik ben op mijn skates vrij kwetsbaar vind ik, je valt snel, remweg is langer dan die van een fiets, opeens uitwijken ontaard makkelijk in een valpartij, en ik heb het idee dat mensen daar niet echt op letten. Nu hoeft dat natuurlijk ook niet per sé, maar een auto die net voor een skater langsschiet, dat kan gewoon niet. Ook heb je op skates in het beste geval net zoveel ruimte nodig als twee fietsers naast elkaar. Zodra ik een auto hoor, stop ik met bewegen of houd ik het zo smal mogelijk, maar je bent toch al snel breder dan een fietser.

Wat vinden jullie van mensen op skates, vreselijk irritant, geen last van misschien? En misschien ook een tip voor mij/andere skaters, ik rijd zelf geen auto dus ik vind het moeilijk inschatten hoe vervelend ik ben ;)

En een politie-gerichte vraag: Wat zijn de verkeersregels voor mensen op skates, fietspad, voetpad, hand uitsteken..?

Tussen haakjes:

Skeelers (5 wielen, geschikt voor lange afstanden)

Skates (4 wielen, geschikter voor in de stad)


*leegheid*


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2007, 17:02:21
Over het algemeen als ik kijk naar skeelerende medeweggebruikers tijdens de rijlessen denken deze overal voorrang te hebben :) Meer kan ik je niet vertellen (te weinig rijervaring?)  8)


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2007, 17:03:55
De enige "skeelerende medeweggebruikers" die ik vroeger tegenkwam waren de jonge kinderen in mijn woonerf, hier hebben we nauwelijks fietsers, laat staan skaters.

Maar val je met die dingen niet nog gewoon onder de voetgangers, waardoor je dus eigenlijk op de stoep moet rijden ?


paul_hartog

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2007, 17:07:09
ik vind ze net als wielrenners, ze denken dat de hele weg van hun is.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2007, 17:16:28
Ik lees hier: ZE denken. Volgens mij is dat wat overdreven, op skeelers ben je een stuk breder dan op de fiets, dus is het dan niet logisch dat je wat meer weg in 'bezit' neemt?
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2007, 17:27:11
maar een auto die net voor een skater langsschiet, dat kan gewoon niet.

Wat vinden jullie van mensen op skates, vreselijk irritant, geen last van misschien? En misschien ook een tip voor mij/andere skaters, ik rijd zelf geen auto dus ik vind het moeilijk inschatten hoe vervelend ik ben ;)

En een politie-gerichte vraag: Wat zijn de verkeersregels voor mensen op skates, fietspad, voetpad, hand uitsteken..?



Een skater is officieel een voetganger en hoort dus niet op de weg / het fietspad thuis, een auto die daar dus net voor bij schiet ....

Persoonlijk vind ik skaters op de openbare weg gevaarlijk, irritant maar voorral erg onzeker overkomen.
Ook vind ik het vreemd dat ze (bijna) nooit een lichtje of een reflectiehesje dragen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2007, 17:35:03
nou die wielrenners fietsen ook met zn 2e of 3e naast elkaar dus  ;)


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2007, 17:36:27
Over die auto, dat is me een keer overkomen terwijl voetpad/fietspad naast elkaar lagen. Dus dan had het niet uitgemaakt waar ik reed. Enne.. overdag een lichtje? Dat is wel wat verregaand vind ik. Savonds skeeler ik niet omdat ik dat veel te gevaarlijk vind.

Ik wist niet eens dat ik officieel niet op het fietspad mocht, want als ik skeeler rijd ik net zo hard als de gemiddelde fietser (meestal harder) en dat lijkt mij gevaarlijk op het voetpad.

Zeg, wat hebben jullie tegen mensne op skeelers... Jullie komen wel geirriteerd over ;)

@Paolo, een skater is geen wielrenner.
*leegheid*


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2007, 17:43:27
Ik skate tegenwoordig heel veel, omdat m'n fiets kapot is. Ik moet overigens nog eens een nieuw paar halen, deze zijn niets meer. Ik heb pas geleden een hersenschudding opgelopen omdat ik met mijn kop op de stenen viel, dat was in het winkelcentrum, ik dacht eerst dat het veel erger was en ik bleef liggen, iedereen laat je gewoon liggen, niemand wil er wat mee te maken hebben lijkt het wel. Maar goed even om op het onderwerp terug te komen. Ik heb zelf weinig last van andere mede weggebruikers als ik skate, het enige wat erg vervelend is, is de wind ;D


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2007, 17:50:46
Jij draagt geen helm, geen beschermers, let niet op steentjes/takjes/stoetegels die (veel te) netjes naast elkaar liggen?

Maar goed, dat terzijde :)
*leegheid*