Onze skeelerende medeweggebruiker

Auteur Topic: Onze skeelerende medeweggebruiker  (gelezen 6726 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2007, 17:53:25
Een skeeler is een voetganger lees ik net, dus die skeelers op de voetpaden, heeft  het snellere verkeer er geen last van .  ;) :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2007, 17:53:57
Mystique, wie zegt dat ik geen beschermers draag?


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2007, 19:42:44
Een skeeler is een voetganger lees ik net, dus die skeelers op de voetpaden, heeft  het snellere verkeer er geen last van .  ;) :D
Niet overal zijn voetpaden, en ik vind het gevaarlijker als een skater op het voetpad (waar kinderen lopen, mensen naast elkaar lopen en niet berekend zijn op de snellere skater) véél gevaarlijker dan een skater op het fietspad, een skater is net zo snel als een fietser of nog sneller.

@Ferrari, excuus, ik ging daar ten onrechte van uit.
*leegheid*


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2007, 21:15:02
Volgens mij vroeg jij wat wij van skeeler-ers vonden, en vervolgens worden die bevindingen tegengewerkt? Het was toch bedoeld voor jou om van te leren, en niet om ons van je mening te overtuigen?  8) ;)


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2007, 21:18:58
Volgens mij vroeg jij wat wij van skeeler-ers vonden, en vervolgens worden die bevindingen tegengewerkt? Het was toch bedoeld voor jou om van te leren, en niet om ons van je mening te overtuigen?  8) ;)
Hangt er vanaf. Als een mening goed beargumenteerd is, dan zou ik niet tegenwerken. Maar tot nu toe zie ik dingen als: Net zo irritant als wielrenners, moeten op voetpad.. Ik geef gewoon mijn mening over jullie mening. In de hoop dat het negatieve beeld iets veranderd ;)
*leegheid*


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2007, 21:25:49
Ik skeeler zelf rond de 20km per week (niet echt bijzonder veel, ik weet het) en ik heb het idee dat mensen geen rekening houden met mensen op skates. Ik ben op mijn skates vrij kwetsbaar vind ik, je valt snel, remweg is langer dan die van een fiets, opeens uitwijken ontaard makkelijk in een valpartij, en ik heb het idee dat mensen daar niet echt op letten. Nu hoeft dat natuurlijk ook niet per sé, maar een auto die net voor een skater langsschiet, dat kan gewoon niet. Ook heb je op skates in het beste geval net zoveel ruimte nodig als twee fietsers naast elkaar. Zodra ik een auto hoor, stop ik met bewegen of houd ik het zo smal mogelijk, maar je bent toch al snel breder dan een fietser.

Wat vinden jullie van mensen op skates, vreselijk irritant, geen last van misschien? En misschien ook een tip voor mij/andere skaters, ik rijd zelf geen auto dus ik vind het moeilijk inschatten hoe vervelend ik ben ;)

En een politie-gerichte vraag: Wat zijn de verkeersregels voor mensen op skates, fietspad, voetpad, hand uitsteken..?

Ik heb er tot nu toe niet echt veel last van gehad. 1 keer toen ik met mijn dochter van 9 op de stoep liep kwam er eentje aan als een dwaas en knalde ons bijna ondersteboven. Ook dit was zo opgelost ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2007, 22:58:44
Hangt er vanaf. Als een mening goed beargumenteerd is, dan zou ik niet tegenwerken. Maar tot nu toe zie ik dingen als: Net zo irritant als wielrenners, moeten op voetpad.. Ik geef gewoon mijn mening over jullie mening. In de hoop dat het negatieve beeld iets veranderd ;)

Ik moet inderdaad toegeven dat ik het een beetje vreemd vind, je vraagt onze mening, die word door meerdere mensen gegeven, en daar ga je weer op in  ::) Maar laten we het maar bij het topic houden dan!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2007, 23:10:11
Ik moet inderdaad toegeven dat ik het een beetje vreemd vind, je vraagt onze mening, die word door meerdere mensen gegeven, en daar ga je weer op in  ::) Maar laten we het maar bij het topic houden dan!
Mag dat niet dan? Gooi hem dan maar op slot als je niet meer mag discussieren  ???
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2007, 23:18:32
Mag dat niet dan? Gooi hem dan maar op slot als je niet meer mag discussieren  ???

Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat jij mensen die hun mening geven een beetje ''aanvalt'', maar laten we maar gewoon verder gaan met het topic en als je nog nieuws hebt, mag je me een pm sturen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2007, 23:23:05
Mag dat niet dan? Gooi hem dan maar op slot als je niet meer mag discussieren  ???
Het lijkt wel een woestijn hier, je steekt gelijk je kop in het zand  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid