Beste collega's,
Onze regio heeft op dit moment een proef draaien met MDT's (mobiele dataterminals) in voertuigen.
Dit systeem zorgt ervoor dat de brandweervoertuigen sneller ter plaatse zijn (navigatie systeem), daarnaast vervangt een touchscreen bij de bevelvoerder de planvormingsklappers en wordt er diverse informatie vanaf nu digitaal ontsloten.
Ondanks dat ook onze regio aanwezig is geweest bij de presentatie in Nijmegen, ben ik persoonlijk geïnteresseerd naar de gebruikerservaringen in de andere regio's in het land.
Voor zover ik weet is het systeem ook actief in Nijmegen, regio Amsterdam, Rotterdam Rijnmond, vermoedelijk ook al op diverse andere plekken.
Met welke systemen werken jullie? (CityGIS, Tensing?)
Wie zijn jullie leveranciers?
Hoe betrouwbaar werkt het systeem?
Hebben jullie de systemen zelf ingebouwd of laten inbouwen?
Welke voertuigen hebben jullie uitgerust (enkel 1e lijns TS,OVD, RAGS/ ROGS)
Hoe is het beheer geregeld (storingen, software updates etc)
Is de werkwijze van de afdeling planvorming ook veranderd?
Hoe hebben jullie de migratie aangepakt van de "oude" planvorming om te zetten in een digitaal formaat?
Wordt er informatie gedeeld met andere disciplines (bijvoorbeeld koppeling naar MDT Ambu of politie?)
Wat zien jullie als absoluut verbeterpunt of doorontwikkeling?
Groeten, Ruud Lemmens